Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασεις σε Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας με Δυσκολίες Φωνολογικής Επίγνωσης [EIPPCPAD-200]
Ανάλυση
Το πρόγραμμα παρέμβασης περιλαμβάνει δέκα ομάδες δραστηριοτήτων που βασίζονται κυρίως στις δέκα κλίμακες του ΦΤΑΔΣΥ 5-6.Οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν: συνδυασμούς-φωνημικές συνδέσεις, αναγνώριση ρημάτων, αναγνώριση λέξεων, διάκριση ηχητικής ομοιότητας, αρχική φωνήματα, αναστροφή λέξεων, κ.λπ.Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 100 παιδιά που αξιολογούνται πριν και μετά την παρέμβαση.Χρησιμοποιούνται τα τεστ Raven’s Coloured Progressive Matrices και ΦΤΑΔΣΥ 5-6 για την αξιολόγηση της νοημοσύνης και του επιπέδου φωνολογικής επίγνωσης αντίστοιχα.
Στόχος
Ο σκοπός του προγράμματος παρέμβασης είναι η βελτιστοποίηση του επιπέδου φωνολογικής επίγνωσης σε παιδιά ηλικίας 5-6 ετών με εμφανείς δυσλεκτικές συμπεριφορές μέσω του Φωνολογικού Τεστ Ανίχνευσης Δυσλεκτικής Συμπεριφοράς για Παιδιά 5-6 ετών (ΦΤΑΔΣΥ 5-6).
Βαθμονόμιση
Το πρόγραμμα παρέμβασης εφαρμόζεται σε τρεις φάσεις: αρχική αξιολόγηση, παρέμβαση και τελική αξιολόγηση.Διάρκεια παρέμβασης: περίπου 20 λεπτά ανά συνεδρία.Χρησιμοποιούνται διάφορα εργαλεία και μεθοδολογίες για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης.
Αξιολόγηση
Η αποτελεσματικότητα του προγράμματος αξιολογείται μέσω σύγκρισης των αποτελεσμάτων πριν και μετά την παρέμβαση.Δείκτες αξιοπιστίας και εγκυρότητας χρησιμοποιούνται για τη διασφάλιση της ακρίβειας των αποτελεσμάτων.
Βιβλιογραφία
Συμπεριλαμβάνονται βιβλιογραφικές αναφορές σε έργα σχετικά με την αναγνώριση και παρέμβαση σε δυσλεκτικές συμπεριφορές και φωνολογική επίγνωση.Κύριες πηγές περιλαμβάνουν έργα των Boder, Karovunis, και Raven.
Συγγραφείς: Ν. Λέκκα και Π.-Δ. Σταύρου.Πληροφορίες επικοινωνίας: Εργαστήριο Ειδικής και Θεραπευτικής Αγωγής (ΕΡΕΘΑ), Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.