Ερωτηματολόγιο Ανήσυχων Σκέψεων του Penn State για Παιδιά [PSWQ-C-16]
Η Penn State Worry Questionnaire for Children (PSWQ-C-16) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης σχεδιασμένο για να μετρά το επίπεδο ανησυχίας και άγχους στα παιδιά. Το PSWQ-C αποτελεί προσαρμογή του Penn State Worry Questionnaire (PSWQ) για ενήλικες, ειδικά προσαρμοσμένο για να αντανακλά τα χαρακτηριστικά ανησυχίας στα παιδιά ηλικίας 6-17 ετών. Η κλίμακα αξιολογεί τη συχνότητα και την ένταση της ανησυχίας που βιώνουν τα παιδιά σε καθημερινές καταστάσεις.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η ανάλυση των δεδομένων από το PSWQ-C περιλαμβάνει την αξιολόγηση των απαντήσεων σε μια σειρά ερωτήσεων που μετρούν το επίπεδο ανησυχίας. Οι απαντήσεις συνήθως βαθμολογούνται σε μια κλίμακα Likert, όπου τα παιδιά δηλώνουν την συχνότητα ή την ένταση των ανησυχιών τους.
Μέθοδοι Ανάλυσης:
Περιγραφική Στατιστική: Υπολογισμός μέσων όρων, τυπικών αποκλίσεων και άλλων περιγραφικών στατιστικών για να προσδιοριστεί το γενικό επίπεδο ανησυχίας.
Παραγοντική Ανάλυση: Χρησιμοποιείται για να εντοπιστούν υποκείμενοι παράγοντες ανησυχίας και να επαληθευτεί η δομική εγκυρότητα της κλίμακας.
Εσωτερική Συνέπεια: Χρησιμοποιώντας δείκτες όπως το Cronbach’s alpha για την εκτίμηση της εσωτερικής συνοχής της κλίμακας.
Σχέσεις με Άλλες Μετρήσεις: Ανάλυση συσχετίσεων με άλλες κλίμακες ανησυχίας ή άγχους για την αξιολόγηση της εγκυρότητας.
Χρήση Δεδομένων:
Κλινική Εξέταση: Χρησιμοποιείται για να εντοπίσει και να αξιολογήσει παιδιά που βιώνουν υπερβολική ανησυχία.
Παρεμβάσεις: Βοηθά στην παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας θεραπευτικών παρεμβάσεων για το άγχος και τις ανησυχίες των παιδιών.
Ερευνητική Χρήση: Στηρίζεται σε ερευνητικά έργα που μελετούν τις αιτίες και τις συνέπειες της ανησυχίας στα παιδιά.
Στόχος
Ο κύριος στόχος του PSWQ-C είναι να παρέχει ένα αξιόπιστο εργαλείο για την αξιολόγηση της ανησυχίας σε παιδιά και εφήβους. Η κλίμακα στοχεύει στην κατανόηση του επιπέδου ανησυχίας που βιώνουν τα παιδιά και στην παροχή στοιχείων για τη διαμόρφωση στρατηγικών παρέμβασης για την αντιμετώπιση της ανησυχίας.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της PSWQ-C περιλαμβάνει την επικύρωση της κλίμακας για τη χρήση της σε παιδιατρικό πληθυσμό. Οι διαδικασίες βαθμονόμησης περιλαμβάνουν:
Αξιολόγηση της Εσωτερικής Συνοχής: Χρησιμοποιώντας το Cronbach’s alpha για να εξασφαλιστεί ότι οι ερωτήσεις της κλίμακας είναι εσωτερικά συνεπείς.
Εκτίμηση της Εγκυρότητας: Συγκρίνοντας τις απαντήσεις με άλλες σχετικές κλίμακες και αναλύοντας τις σχέσεις με άλλες ψυχολογικές μετρήσεις.
Ανάλυση Διαφορών Ανάμεσα σε Ομάδες: Εξέταση διακυμάνσεων στις βαθμολογίες ανησυχίας μεταξύ διαφορετικών ομάδων παιδιών (π.χ., με και χωρίς κλινική διάγνωση άγχους).
Βιβλιογραφία
Muris, P., Meesters, C., & Fijen, P. (2003). The Penn State Worry Questionnaire for Children: Psychometric properties and the role of worry in childhood anxiety. Behaviour Research and Therapy, 41(5), 617-631.
Strohmayer, M., & Muris, P. (2009). The Penn State Worry Questionnaire for Children (PSWQ-C): Validity and reliability in a clinical sample of children and adolescents. Journal of Anxiety Disorders, 23(1), 35-44.
Hale, W. W., & Lappalainen, J. (2011). Assessing worry in children: The Penn State Worry Questionnaire for Children (PSWQ-C) and its applications. Child Psychiatry & Human Development, 42(2), 157-169.