Κλίμακα Ανοχής στην Ασάφεια [TAS-12]
Περιγραφή
Η Tolerance for Ambiguity Scale (TAS) είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο που αναπτύχθηκε για να μετρήσει την ανεκτικότητα ενός ατόμου στην αμφισημία και την αβεβαιότητα. Ασχολείται με την ικανότητα του ατόμου να διαχειρίζεται ασαφείς ή διφορούμενες καταστάσεις χωρίς να βιώνει έντονο άγχος ή δυσφορία. Η κλίμακα αυτή χρησιμοποιείται συχνά στην ψυχολογία, τις κοινωνικές επιστήμες και τη διαχείριση για την κατανόηση της ανοχής στην αβεβαιότητα σε διάφορες καταστάσεις.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Αξιολόγηση της Ανοχής στην Αμφισημία: Η TAS έχει σχεδιαστεί για να αξιολογήσει το πόσο άνετα νιώθουν οι άνθρωποι σε καταστάσεις όπου οι πληροφορίες είναι ανεπαρκείς, ασαφείς ή αντιφατικές. Χρησιμοποιείται για να εντοπιστούν άτομα που δυσκολεύονται να αντέξουν την αβεβαιότητα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις, την επίλυση προβλημάτων και την καθημερινή ζωή.
Χρήση Δεδομένων: Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω της TAS χρησιμοποιούνται για την ανάλυση της ανεκτικότητας στην αβεβαιότητα σε διάφορα πλαίσια, όπως η διαχείριση, η ψυχοθεραπεία και η εκπαίδευση. Μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση της σχέσης μεταξύ ανεκτικότητας στην αμφισημία και άλλων ψυχολογικών παραγόντων, όπως το άγχος ή η λήψη αποφάσεων.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της TAS είναι να αξιολογήσει το επίπεδο ανοχής ενός ατόμου στην αβεβαιότητα και την αμφισημία. Στόχος της χρήσης της κλίμακας είναι η ταυτοποίηση ατόμων που είναι είτε πολύ ανεκτικά είτε λιγότερο ανεκτικά σε ασαφείς καταστάσεις, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση εργασιακών περιβαλλόντων, εκπαιδευτικών συνθηκών ή ψυχοθεραπευτικών συνεδριών.
Βαθμονόμηση
Η κλίμακα αποτελείται συνήθως από ερωτήσεις που αξιολογούν την άνεση του ατόμου σε ασαφείς καταστάσεις, με απαντήσεις σε κλίμακα Likert (π.χ., από 1 = Καθόλου ανεκτικός σε 5 = Πολύ ανεκτικός). Το συνολικό σκορ υποδεικνύει τον βαθμό ανοχής στην αμφισημία, με υψηλότερα σκορ να υποδεικνύουν μεγαλύτερη ανοχή.
Βιβλιογραφία
Budner, S. (1962). Intolerance of ambiguity as a personality variable. Journal of Personality, 30(1), 29-50.
McLain, D. L. (1993). The MSTAT-I: A new measure of an individual’s tolerance for ambiguity. Educational and Psychological Measurement, 53(1), 183-189.
Furnham, A., & Ribchester, T. (1995). Tolerance of ambiguity: A review of the concept, its measurement and applications. Current Psychology, 14(3), 179-19