Κλίμακα Μορφών Εκφοβισμού [FBS-20]
Περιγραφή
Η Forms of Bullying Scale (FBS) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που χρησιμοποιείται για την εκτίμηση διαφορετικών μορφών εκφοβισμού σε διάφορα περιβάλλοντα, όπως σχολεία και χώροι εργασίας. Η κλίμακα εστιάζει στην αναγνώριση και τη μέτρηση διαφορετικών τύπων συμπεριφορών εκφοβισμού που μπορεί να βιώσει ένα άτομο.
Η FBS καλύπτει τις εξής μορφές εκφοβισμού:
Φυσικός Εκφοβισμός: Επιθετικές πράξεις όπως χτυπήματα, σπρωξίματα ή άλλες σωματικές επιθέσεις.
Λεκτικός Εκφοβισμός: Χρήση επιθετικών ή προσβλητικών λέξεων, πειράγματα, ή εξευτελιστικά σχόλια.
Συναισθηματικός/Ψυχολογικός Εκφοβισμός: Συμπεριφορές που αποσκοπούν στην ψυχολογική καταπόνηση του ατόμου, όπως η απομόνωση ή η χειραγώγηση.
Κοινωνικός Εκφοβισμός: Εξαίρεση από κοινωνικές δραστηριότητες, διάδοση φημών, ή πρόκληση κοινωνικής απομόνωσης.
Ανάλυση
Η ανάλυση της Forms of Bullying Scale (FBS) περιλαμβάνει:
Συλλογή Δεδομένων: Οι συμμετέχοντες απαντούν σε ερωτήσεις που σχετίζονται με τις διάφορες μορφές εκφοβισμού που έχουν βιώσει.
Υπολογισμός Βαθμολογίας: Οι απαντήσεις βαθμολογούνται για να αναγνωριστεί η σοβαρότητα και η συχνότητα των διαφορετικών τύπων εκφοβισμού.
Ανάλυση Δεδομένων: Τα δεδομένα αναλύονται για να κατανοηθούν οι τύποι και η έκταση του εκφοβισμού, επισημαίνοντας πιθανούς τομείς παρέμβασης.
Η ανάλυση βοηθά στην κατανόηση της έκτασης και της φύσης του εκφοβισμού που βιώνει ένα άτομο και στη διαμόρφωση στρατηγικών παρέμβασης.
Στόχος
Ο στόχος της Forms of Bullying Scale (FBS) είναι να:
Καταγράψει τις Διάφορες Μορφές Εκφοβισμού: Να προσφέρει μια συστηματική μέθοδο για την αναγνώριση και την αξιολόγηση διαφορετικών μορφών εκφοβισμού.
Αξιολογήσει τη Σοβαρότητα: Να βοηθήσει στην εκτίμηση της σοβαρότητας και της συχνότητας των επιθέσεων.
Υποστηρίξει Παρεμβάσεις: Να προσφέρει δεδομένα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη παρεμβάσεων για την καταπολέμηση του εκφοβισμού.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της Forms of Bullying Scale (FBS) περιλαμβάνει:
Συλλογή Δεδομένων: Οι συμμετέχοντες συμπληρώνουν τη κλίμακα παρέχοντας πληροφορίες για τις μορφές εκφοβισμού που έχουν βιώσει.
Υπολογισμός Δεικτών: Οι απαντήσεις κατηγοριοποιούνται και βαθμολογούνται για να υπολογιστεί η συνολική έκταση και σοβαρότητα των μορφών εκφοβισμού.
Αξιολόγηση Εγκυρότητας και Αξιοπιστίας: Εξετάζεται η εγκυρότητα και η αξιοπιστία της κλίμακας για να διασφαλιστεί η ακρίβεια των αποτελεσμάτων και η αποτελεσματικότητα του εργαλείου στην αξιολόγηση των συμπεριφορών εκφοβισμού.
Βιβλιογραφία
Olweus, D. (1993). Bullying at School: What We Know and What We Can Do. Blackwell Publishing.
Espelage, D. L., & Swearer, S. M. (2004). Bullying in American Schools: A Social-Ecological Perspective on Prevention and Intervention. Routledge.
Hymel, S., & Swearer, S. M. (2015). Bullying in Schools: Theoretical Perspectives and Evidence-Based Practices. American Psychological Association.