Κλίμακα Αντίληψης Μαθητών για Στόχους Γονέων [SPPG-11]

Περιγραφή

Η Κλίμακα Αντίληψης Μαθητών για Στόχους Γονέων [SPPG-11] αξιολογεί το πώς οι μαθητές αντιλαμβάνονται τους στόχους και τις προσδοκίες που έχουν οι γονείς τους για αυτούς. Αυτό το εργαλείο αποσκοπεί στη σύλληψη της κατανόησης και της ερμηνείας των μαθητών για τις φιλοδοξίες και τους στόχους των γονέων τους, όσον αφορά την ακαδημαϊκή τους απόδοση, τις επαγγελματικές φιλοδοξίες και τους συνολικούς στόχους ζωής. Παρέχει πληροφορίες για την ευθυγράμμιση ή τις διαφορές μεταξύ των αντιλήψεων των μαθητών και των πραγματικών στόχων των γονέων τους, καθώς και για το πώς αυτές οι αντιλήψεις επηρεάζουν την κινητοποίηση και τη συμπεριφορά των μαθητών.

Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση

Συλλογή Δεδομένων: Οι μαθητές συμπληρώνουν την κλίμακα αξιολογώντας τις αντιλήψεις τους για τους στόχους και τις προσδοκίες των γονέων τους. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τομείς όπως η ακαδημαϊκή επιτυχία, οι επαγγελματικές επιτεύξεις και η προσωπική ανάπτυξη. Οι απαντήσεις συνήθως καταγράφονται σε κλίμακα Likert, η οποία μετρά την έκταση στην οποία συμφωνούν ή διαφωνούν με διάφορες δηλώσεις σχετικά με τους στόχους των γονέων τους.

Επεξεργασία Δεδομένων: Οι βαθμολογίες υπολογίζονται για τα μεμονωμένα στοιχεία και συνδυάζονται για να σχηματίσουν μια συνολική βαθμολογία. Η κλίμακα μπορεί να περιλαμβάνει υποκλίμακες για διαφορετικούς τύπους στόχων (π.χ., ακαδημαϊκούς, προσωπικούς) για να παρέχει μια αναλυτική εικόνα των αντιλήψεων των μαθητών.

Ερμηνεία Δεδομένων: Τα αποτελέσματα αναλύονται για να κατανοηθούν οι αντιλήψεις των μαθητών για τους στόχους των γονέων τους και πώς αυτές οι αντιλήψεις επηρεάζουν τους δικούς τους στόχους και κινητοποίηση. Υψηλές βαθμολογίες μπορεί να υποδηλώνουν ισχυρότερη ευθυγράμμιση με ή γνώση των προσδοκιών των γονέων τους, ενώ χαμηλές βαθμολογίες μπορεί να υποδηλώνουν αναντιστοιχία ή έλλειψη συνείδησης.

Χρήση: Τα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώριση πιθανών περιοχών σύγκρουσης ή παρερμηνείας μεταξύ μαθητών και γονέων. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς και τους συμβούλους να αναπτύξουν στρατηγικές για τη βελτίωση της επικοινωνίας και της υποστήριξης μεταξύ μαθητών και οικογενειών, και να αντιμετωπίσουν τυχόν ζητήματα που σχετίζονται με την κινητοποίηση και την ακαδημαϊκή απόδοση των μαθητών.

Στόχοι

Οι κύριοι στόχοι της Κλίμακας Αντίληψης Μαθητών για Στόχους Γονέων [SPPG-11] είναι:

Αξιολόγηση Αντίληψης: Να αξιολογηθεί πώς οι μαθητές αντιλαμβάνονται τους στόχους και τις προσδοκίες των γονέων τους.

Κατανόηση Επιπτώσεων: Να εξερευνηθεί πώς αυτές οι αντιλήψεις επηρεάζουν την κινητοποίηση, τη συμπεριφορά και την ακαδημαϊκή απόδοση των μαθητών.

Αναγνώριση Διαφορών: Να εντοπιστούν τυχόν διαφορές μεταξύ των αντιλήψεων των μαθητών και των πραγματικών στόχων των γονέων, που μπορεί να οδηγήσουν σε πιο στοχευμένες παρεμβάσεις.

Διευκόλυνση Επικοινωνίας: Να παρέχονται πληροφορίες που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της επικοινωνίας και της κατανόησης μεταξύ μαθητών και γονέων.

Βαθμονόμηση

Βαθμολόγηση: Κάθε στοιχείο βαθμολογείται με βάση τις αντιλήψεις των μαθητών για τους στόχους των γονέων τους. Οι βαθμολογίες συνδυάζονται για να σχηματίσουν μια συνολική μέτρηση των αντιλήψεων των μαθητών και, αν είναι απαραίτητο, βαθμολογίες υποκλίμακας για διαφορετικούς τύπους στόχων.

Στατιστική Ανάλυση: Η αξιοπιστία αξιολογείται μέσω μέτρων εσωτερικής συνέπειας (π.χ., αλφα του Cronbach). Η εγκυρότητα αξιολογείται μέσω ανάλυσης παραγόντων και σύγκρισης της κλίμακας με σχετικές μετρήσεις προσδοκιών γονέων και μαθητικών αποτελεσμάτων.

Κανονιστικά Δεδομένα: Η συγκριτική ανάλυση με κανονιστικά δεδομένα βοηθά στην τοποθέτηση των ατομικών αποτελεσμάτων, παρέχοντας ένα σημείο αναφοράς για την ερμηνεία του πώς οι αντιλήψεις των μαθητών ευθυγραμμίζονται με τυπικά πρότυπα που παρατηρούνται σε παρόμοιους πληθυσμούς.

Βιβλιογραφία

Grolnick, W. S., & Ryan, R. M. (1989). Parenting styles and their effects on children’s self-regulation. Developmental Psychology, 25(6), 890-902.

Eccles, J. S., & Wigfield, A. (2002). Motivational beliefs, values, and goals. In W. Damon & R. Lerner (Eds.), Handbook of Child Psychology (pp. 1051-1146). Wiley.

Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26(3-4), 207-231.

Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. (2002). Motivation in Education: Theory, Research, and Applications. Merrill Prentice Hall.