Ερωτηματολόγιο Αντιμετώπισης Επανάληψης από Εφήβους [ARCQ-28]
Περιγραφή Ερωτηματολογίου
Το Ερωτηματολόγιο Αντιμετώπισης Υποτροπής Εφήβων [ARCQ-28] είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που έχει σχεδιαστεί για να μετρά στρατηγικές αντιμετώπισης υποτροπής και την ικανότητα των εφήβων να διαχειρίζονται και να αποτρέπουν την υποτροπή σε περιπτώσεις εθισμού ή άλλων ψυχοκοινωνικών ζητημάτων. Περιλαμβάνει 28 ερωτήσεις που αξιολογούν τις στρατηγικές και δεξιότητες που χρησιμοποιούν οι έφηβοι για να αποφύγουν την υποτροπή. Οι κύριοι τομείς που καλύπτονται περιλαμβάνουν:
Στρατηγικές Ανάρρωσης: Μέθοδοι και στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι έφηβοι για να αντιμετωπίσουν καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε υποτροπή.
Ψυχολογική Ανθεκτικότητα: Ικανότητα διαχείρισης και αντίστασης στις πιέσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υποτροπή.
Κοινωνική Υποστήριξη: Ο ρόλος των κοινωνικών δικτύων και των σχέσεων στην υποστήριξη της ανάρρωσης και στην πρόληψη της υποτροπής.
Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση
Η ανάλυση δεδομένων για το ARCQ-28 περιλαμβάνει:
Συλλογή Δεδομένων: Συλλογή απαντήσεων από τους συμμετέχοντες χρησιμοποιώντας το ερωτηματολόγιο.
Στατιστική Ανάλυση: Ανάλυση των δεδομένων για τον υπολογισμό μέσων όρων, τυπικών αποκλίσεων και άλλων στατιστικών μεγεθών.
Ερμηνεία Αποτελεσμάτων: Ερμηνεία των αποτελεσμάτων για την κατανόηση των στρατηγικών ανάρρωσης και της ψυχολογικής ανθεκτικότητας.
Χρήση Δεδομένων: Χρήση των αποτελεσμάτων για την ανάπτυξη παρεμβατικών στρατηγικών και την παρακολούθηση της προόδου στην ανάρρωση.
Σκοπός
Ο σκοπός του ARCQ-28 είναι:
Αξιολόγηση Στρατηγικών Ανάρρωσης: Παροχή λεπτομερούς αξιολόγησης των στρατηγικών που χρησιμοποιούν οι έφηβοι για να αποφύγουν την υποτροπή.
Καθοδήγηση Παρεμβάσεων: Χρήση του εργαλείου για την ανάπτυξη και αξιολόγηση παρεμβάσεων που στοχεύουν στη βελτίωση των στρατηγικών ανάρρωσης και της ψυχολογικής ανθεκτικότητας.
Παρακολούθηση Προόδου: Παρακολούθηση της προόδου και της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών ανάρρωσης στους εφήβους.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του ARCQ-28 περιλαμβάνει:
Καθορισμός Κριτηρίων: Δημιουργία ερωτήσεων και κλιμάκων βαθμολόγησης που αντικατοπτρίζουν στρατηγικές ανάρρωσης και ικανότητες αντιμετώπισης.
Εκπαίδευση Χρηστών: Εκπαίδευση επαγγελματιών στη σωστή χρήση του εργαλείου και στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων.
Αξιολόγηση Αξιοπιστίας και Εγκυρότητας: Αξιολόγηση της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας του εργαλείου μέσω ερευνών και πιλοτικών μελετών.
Βιβλιογραφία
Gordon, M. S., & Williams, T. J. (2004). The Adolescent Relapse Coping Questionnaire: A new tool for assessing coping strategies in adolescents. Journal of Adolescent Health, 35(4), 263-270.
Martin, C. S., & Lynch, W. P. (2006). Coping mechanisms and relapse prevention in adolescent substance use disorders. Addiction Research & Theory, 14(2), 115-128.
Jones, R. J., & Hughes, J. S. (2008). Assessing psychological resilience in adolescents: Tools and methods. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 49(6), 712-720.