Απογραφή Αυτοαξιολόγησης Ακαδημαϊκού Κινήτρου [AMARI-24]
Περιγραφή Κλίμακας
Η Κλίμακα Αυτοαξιολόγησης Ακαδημαϊκής Κίνητρος (Academic Motivation Self-Rating Inventory) είναι ένα εργαλείο που επιτρέπει στους μαθητές να αξιολογήσουν την ακαδημαϊκή τους κίνητρο. Εστιάζει σε διάφορες διαστάσεις της ακαδημαϊκής κίνητρος, όπως η εσωτερική κίνηση (η επιθυμία για μάθηση για την ευχαρίστηση του αντικειμένου) και η εξωτερική κίνηση (η επιθυμία για επιτυχία για εξωτερικές επιβραβεύσεις, όπως βαθμοί ή έπαινοι). Η κλίμακα περιλαμβάνει ερωτήσεις που αναφέρονται στη στάση των μαθητών απέναντι στη μάθηση, στην αυτοεκτίμησή τους ως μαθητές, και στους στόχους που θέτουν για την ακαδημαϊκή τους επιτυχία.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η ανάλυση των δεδομένων από την Κλίμακα Αυτοαξιολόγησης Ακαδημαϊκής Κίνητρος περιλαμβάνει την αξιολόγηση των αυτοαναφερόμενων κινήτρων των μαθητών. Συνήθως χρησιμοποιούνται ποσοτικές μέθοδοι, όπως η ανάλυση παραγόντων για την επιβεβαίωση της δομής της κλίμακας, η ανάλυση συσχέτισης για την εξερεύνηση σχέσεων μεταξύ των διαστάσεων της ακαδημαϊκής κίνητρος και η αξιολόγηση της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας της κλίμακας. Τα δεδομένα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την ανάλυση των σχέσεων μεταξύ της ακαδημαϊκής κίνητρος και άλλων παραγόντων, όπως η ακαδημαϊκή επίδοση ή η συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες.
Στόχος
Ο στόχος της Κλίμακας Αυτοαξιολόγησης Ακαδημαϊκής Κίνητρος είναι να παρέχει μια λεπτομερή εικόνα της ακαδημαϊκής κίνητρος των μαθητών. Μέσω αυτής της μέτρησης, οι ερευνητές και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κατανοήσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την κίνηση για μάθηση και να αναπτύξουν στρατηγικές που ενισχύουν την ακαδημαϊκή επίδοση και συμμετοχή των μαθητών. Επίσης, η κλίμακα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρακολούθηση της εξέλιξης της ακαδημαϊκής κίνητρος με την πάροδο του χρόνου.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της Κλίμακας Αυτοαξιολόγησης Ακαδημαϊκής Κίνητρος πραγματοποιείται μέσω ερωτήσεων που αξιολογούνται με κλίμακες Likert, όπου οι μαθητές δηλώνουν το βαθμό στον οποίο συμφωνούν ή διαφωνούν με δηλώσεις σχετικές με την ακαδημαϊκή τους κίνηση. Οι βαθμολογίες αναλύονται για να προσδιοριστούν οι βασικές διαστάσεις της κίνησης και να εντοπιστούν περιοχές για βελτίωση ή ενίσχυση της ακαδημαϊκής κίνητρος.
Βιβλιογραφία
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. Plenum Press.
Schunk, D. H. (2001). Self-efficacy for reading and writing: Influence of modeling, goal setting, and self-evaluation. Reading & Writing Quarterly, 17(2), 121-139.
Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications. Merrill Prentice Hall.
Eccles, J. S., & Wigfield, A. (2002). Motivational beliefs, values, and goals. In Handbook of psychology: Educational psychology (pp. 105-132). Wiley.
Zimmerman, B. J. (2000). Self-regulated learning: Then and now. Educational Psychologist, 35(1), 35-51.