Δείκτης εκφοβισμού [BI-13]

Ανάλυση

Η ανάλυση του BI-13 βασίζεται στη συνολική βαθμολογία που προκύπτει από το άθροισμα των επιμέρους απαντήσεων. Οι υψηλότερες βαθμολογίες υποδεικνύουν μεγαλύτερη εμπειρία εκφοβισμού. Στη συνέχεια, τα δεδομένα μπορούν να αναλυθούν χρησιμοποιώντας στατιστικές τεχνικές, όπως η ανάλυση παραγόντων, για να εξεταστούν οι διαστάσεις του εκφοβισμού και να διαπιστωθεί η εσωτερική συνοχή του εργαλείου. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων μπορεί να βοηθήσει στην αναγνώριση των πιο συνηθισμένων μορφών εκφοβισμού και των προφίλ των θυμάτων.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του Bully Index [BI-13] είναι να παρέχει στους ερευνητές, εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους ένα αξιόπιστο και έγκυρο μέσο για τη μέτρηση του εκφοβισμού σε σχολικό περιβάλλον. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να εντοπίσουν τα προβλήματα και να εφαρμόσουν κατάλληλα προγράμματα παρέμβασης και πρόληψης. Το εργαλείο στοχεύει επίσης στην ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σχετικά με την έκταση του προβλήματος και στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του BI-13 πραγματοποιείται μέσω της χρήσης ενός ευρέος δείγματος μαθητών από διαφορετικά σχολεία και κοινωνικο-οικονομικά περιβάλλοντα. Οι απαντήσεις αξιολογούνται για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα τους, και οι συνολικές βαθμολογίες κατηγοριοποιούνται σε διάφορα επίπεδα εκφοβισμού. Συνήθως, οι κατηγορίες περιλαμβάνουν “χαμηλό”, “μέτριο” και “υψηλό” επίπεδο εκφοβισμού, βάσει των οποίων οι επαγγελματίες μπορούν να λάβουν αποφάσεις σχετικά με τις παρεμβάσεις που απαιτούνται.

Βιβλιογραφία

Η ανάπτυξη και η εφαρμογή του Bully Index [BI-13] βασίζεται σε εκτενή βιβλιογραφία για τον σχολικό εκφοβισμό. Κύρια πηγή αποτελεί το έργο των Olweus (1993), που καθιέρωσε τις βάσεις για τη μελέτη του φαινομένου του εκφοβισμού. Επιπλέον, η βιβλιογραφία περιλαμβάνει έρευνες από τις Smith & Sharp (1994) για τις ψυχολογικές επιπτώσεις του εκφοβισμού, καθώς και σύγχρονες μελέτες που επικεντρώνονται στην αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων παρέμβασης, όπως αυτές των Salmivalli et al. (2011). Οι αναφορές αυτές συμβάλλουν στην εγκυρότητα και τη συνεχή βελτίωση του ερωτηματολογίου.