Ανάπτυξη και Επικύρωση της Κλίμακας Ακαδημαϊκής Εμπλοκής για Εφήβους [DVAESA-72]
Περιγραφή
Η ανάπτυξη και επικύρωση της Κλίμακας Ακαδημαϊκής Εμπλοκής για Εφήβους έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός αξιόπιστου εργαλείου μέτρησης που αξιολογεί την ακαδημαϊκή εμπλοκή των εφήβων στο σχολικό περιβάλλον.
Η ακαδημαϊκή εμπλοκή αναφέρεται στο επίπεδο ενδιαφέροντος, προσπάθειας και συμμετοχής που επιδεικνύουν οι μαθητές στις σχολικές δραστηριότητες.
Η κλίμακα αυτή περιλαμβάνει διάφορες διαστάσεις της εμπλοκής, όπως η γνωστική, η συναισθηματική και η συμπεριφορική συμμετοχή.
Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση
Η ανάλυση δεδομένων από την Κλίμακα Ακαδημαϊκής Εμπλοκής πραγματοποιείται με τη χρήση στατιστικών μεθόδων για την εκτίμηση της αξιοπιστίας και εγκυρότητας του εργαλείου.
Τα δεδομένα συλλέγονται μέσω ερωτηματολογίων που διανέμονται σε εφήβους και αναλύονται για τον εντοπισμό των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν την ακαδημαϊκή εμπλοκή.
Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εκπαιδευτικούς για την ανάπτυξη παρεμβάσεων με σκοπό την αύξηση της εμπλοκής των μαθητών και τη βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης.
Σκοπός
Ο κύριος σκοπός της κλίμακας είναι να παρέχει ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την αξιολόγηση της ακαδημαϊκής εμπλοκής των εφήβων, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στην έρευνα όσο και σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Μέσω αυτής της κλίμακας, οι ερευνητές μπορούν να εντοπίζουν περιοχές που χρειάζονται βελτίωση και να αναπτύσσουν στρατηγικές για την προώθηση θετικής εμπλοκής στη μαθησιακή διαδικασία.
Βαθμονόμηση
Η κλίμακα βαθμονομείται μέσω ερωτήσεων που αξιολογούνται με τη χρήση κλιμάκων τύπου Likert, όπου οι μαθητές καλούνται να δηλώσουν τον βαθμό συμφωνίας ή διαφωνίας τους με διάφορες δηλώσεις σχετικά με τη συμμετοχή τους στο σχολείο.
Οι βαθμολογίες αναλύονται για να καθοριστεί το επίπεδο εμπλοκής και να εντοπιστούν τομείς που ενδέχεται να χρειάζονται ενίσχυση.
Βιβλιογραφία
Fredricks, J. A., Blumenfeld, P. C., & Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, 74(1), 59–109.
Appleton, J. J., Christenson, S. L., & Furlong, M. J. (2008). Student engagement with school: Critical conceptual and methodological issues of the construct. Psychology in the Schools, 45(5), 369–386.
Skinner, E. A., & Pitzer, J. R. (2012). Developmental dynamics of student engagement, coping, and everyday resilience. In S. L. Christenson et al. (Eds.), Handbook of research on student engagement (pp. 21–44). Springer.
Wang, M. T., & Eccles, J. S. (2013). School context, achievement motivation, and academic engagement: A longitudinal study of school engagement using a multidimensional perspective. Learning and Instruction, 28, 12–23.
Archambault, I., Janosz, M., Fallu, J. S., & Pagani, L. S. (2009). Student engagement and its relationship with early high school dropout. Journal of Adolescence, 32(3), 651–670.