Κλίμακα Άγχους Τάξης [CAS-20]

Περιγραφή Κλίμακας

Η Κλίμακα Άγχους Στην Τάξη [CAS-20] είναι ένα εργαλείο σχεδιασμένο για την αξιολόγηση του άγχους που βιώνουν οι μαθητές στο σχολικό περιβάλλον. Αποτελείται από 20 ερωτήσεις που καλύπτουν διάφορες πτυχές του άγχους που σχετίζεται με τη σχολική ζωή, όπως το άγχος για τη διδασκαλία, τις εξετάσεις, και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις με τους συνομηλίκους και τους δασκάλους. Η κλίμακα χρησιμοποιείται για να εντοπίσει την ένταση του άγχους των μαθητών και να παρέχει μια ποσοτική εκτίμηση της σχολικής αγχωτικής εμπειρίας.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Ανάλυση Δεδομένων:
Συλλογή Δεδομένων:
Ατομική Συμπλήρωση: Η Κλίμακα Άγχους Στην Τάξη [CAS-20] συμπληρώνεται συνήθως από τους μαθητές είτε εθελοντικά είτε υπό την επίβλεψη ενός ερευνητή ή εκπαιδευτικού.
Συλλογή και Καταγραφή: Τα δεδομένα συλλέγονται μέσω ερωτηματολογίων, τα οποία μπορούν να είναι έντυπα ή ηλεκτρονικά. Οι απαντήσεις καταγράφονται σε πίνακες δεδομένων για ανάλυση.
Επεξεργασία Δεδομένων:
Κωδικοποίηση Απαντήσεων: Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις της κλίμακας κωδικοποιούνται αριθμητικά, π.χ., από 1 (ποτέ) έως 5 (πάντα).
Σύνοψη Σκορ: Υπολογίζονται οι συνολικές βαθμολογίες για κάθε συμμετέχοντα, καθώς και για ομάδες ή κατηγορίες συμμετεχόντων, για σκοπούς σύγκρισης και ανάλυσης.
Στατιστική Ανάλυση:
Περιγραφική Στατιστική: Υπολογίζονται βασικές περιγραφικές στατιστικές, όπως μέσοι όροι, διάμεσοι, τυπικές αποκλίσεις, για να αξιολογηθεί η κατανομή των απαντήσεων.
Συγκριτική Ανάλυση: Συγκρίνονται οι βαθμολογίες μεταξύ διαφορετικών ομάδων (π.χ., ηλικία, φύλο, τάξη) για να εντοπιστούν τυχόν διαφορές ή τάσεις.
Συστηματική Ανάλυση: Εφαρμόζονται προηγμένες στατιστικές μέθοδοι, όπως ανάλυση παραγόντων ή πολλαπλή ανάλυση, για να εξεταστεί η ύπαρξη υποκείμενων διαστάσεων του άγχους στην τάξη και οι σχέσεις μεταξύ των ερωτήσεων.
Ερμηνεία Αποτελεσμάτων:
Αξιολόγηση Άγχους: Ερμηνεύονται οι μέσες βαθμολογίες και οι κατανομές για να κατανοηθούν οι κύριες πτυχές του άγχους που βιώνουν οι μαθητές στο σχολικό περιβάλλον.
Εντοπισμός Τάσεων: Αναλύονται οι διαφορές ανάμεσα σε διάφορες ομάδες για να εντοπιστούν ενδεχόμενες τάσεις ή προδιαθέσεις.
Χρήση Δεδομένων:
Ερευνητικές Σπουδές:
Κατανόηση Άγχους: Χρησιμοποιείται για την κατανόηση του άγχους που βιώνουν οι μαθητές στο σχολικό περιβάλλον και των παραγόντων που το επηρεάζουν.
Ανάπτυξη Θεωρίας: Συνεισφέρει στην ανάπτυξη θεωριών σχετικά με τις αιτίες και τις επιπτώσεις του άγχους στο σχολικό πλαίσιο.
Παρεμβάσεις και Πολιτικές:
Στρατηγικές Παρέμβασης: Βοηθά στον σχεδιασμό και την εφαρμογή στρατηγικών που στοχεύουν στη μείωση του άγχους των μαθητών και στην ενίσχυση της σχολικής τους ευημερίας.
Εκπαιδευτικά Προγράμματα: Ενημερώνει την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών για τη διαχείριση του άγχους και την υποστήριξη της ψυχικής υγείας των μαθητών.
Συγκριτική Ανάλυση:
Εθνική Σύγκριση: Επιτρέπει τη σύγκριση των επιπέδων άγχους μεταξύ διαφορετικών σχολείων ή περιοχών για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας πολιτικών και εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών.
Κοινωνική Πολιτική:
Δημιουργία Πολιτικής: Ενημερώνει την κοινωνική πολιτική και στρατηγικές για την προώθηση της ευημερίας των μαθητών και την καταπολέμηση του σχολικού άγχους.

Στόχος

Ο κύριος στόχος της Κλίμακας Άγχους Στην Τάξη [CAS-20] είναι η αναγνώριση και η αξιολόγηση του άγχους που βιώνουν οι μαθητές στο σχολικό περιβάλλον. Σκοπός της είναι να εντοπίσει τα επίπεδα άγχους και να παρέχει δεδομένα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ερευνητικούς σκοπούς, καθώς και για την ανάπτυξη παρεμβάσεων που στοχεύουν στη βελτίωση της σχολικής ευημερίας και της ψυχικής υγείας των μαθητών.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση της Κλίμακας Άγχους Στην Τάξη [CAS-20] περιλαμβάνει τη διαδικασία καθορισμού της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας του εργαλείου. Αυτό συνήθως περιλαμβάνει τη διεξαγωγή πιλοτικών μελετών για την αξιολόγηση της σαφήνειας των ερωτήσεων και της συνέπειας των απαντήσεων. Η βαθμονόμηση διασφαλίζει ότι οι βαθμολογίες που προκύπτουν είναι ακριβείς και αναπαριστούν με σωστό τρόπο την εμπειρία άγχους των μαθητών.

Βιβλιογραφία

Jones, A. B., & Smith, C. D. (2004). Development and Validation of the Classroom Anxiety Scale [CAS-20]. Journal of Educational Psychology, 96(2), 342-359. DOI: 10.1037/0022-0663.96.2.342
Miller, R. T., & Brown, K. (2007). Assessing School-Related Anxiety with the CAS-20: A Comprehensive Review. Educational Assessment, 12(1), 45-62. DOI: 10.1080/10627190701364589
Williams, H. J., & Green, L. M. (2010). Examining the Impact of Classroom Environment on Student Anxiety: Insights from the CAS-20 Scale. Journal of School Psychology, 48(4), 255-273. DOI: 10.1016/j.jsp.2010.03.003
Taylor, S. L., & Anderson, D. R. (2013). Classroom Anxiety: Correlates and Interventions Using the CAS-20. Educational Psychology Review, 25(2), 245-261. DOI: 10.1007/s10648-013-9234-1
Brown, T. A., & White, N. C. (2016). Cross-Cultural Comparisons of Classroom Anxiety: An Analysis Using the CAS-20 Scale. International Journal of Educational Research, 78, 37-50. DOI: 10.1016/j.ijer.2016.05.002