Compilation of the Communicative and Cognitive Profile of Blind and Deafblind Students and Corresponding Intervention Programme [CBDCP]
Συγκρότηση του Επικοινωνιακού και του Γνωστικού Προφίλ Τυφλοκωφών Μαθητών και Αντίστοιχο Πρόγραμμα Παρέμβασης [ΣΤΜΠ]
Σκοπός Κλίμακας
Σκοπός της δημιουργίας του συγκεκριμένου εργαλείου είναι να διαμορφώσει το γνωστικό και επικοινωνιακό προφίλ του τυφλόκωφου μαθητή αλλά και το πρόγραμμα παρέμβασης που του αντιστοιχεί. Το πρόγραμμα αυτό έχει ως στόχο την ενσωμάτωση των μαθητών στο ευρύτερο επικοινωνιακό περιβάλλον και να καταστήσουν αντιληπτή την εξέλιξη διαφόρων γεγονότων, την ενσωμάτωση σε ένα περιβάλλον που διακατέχεται από διάφορα ερεθίσματα αλλά και στην προτροπή για την έμπρακτη συμμετοχή σε αυτό.
Ανάλυση Κλίμακας
Το παρόν εργαλείο κατασκευάστηκε από τους Ζέζα και Σταύρου. Συνδυάζει στοιχεία παλαιότερων ερευνών και τα εξελίσσει. Στοχεύει στο να διαμορφώσει την ανάπτυξη ενός τυφλόκοφου μαθητή σε επικοινωνιακό και γνωστικό επίπεδο. Το εργαλείο αυτό συμβάλλει στον σχηματισμό κατάλληλου ατομικού και ομαδικού περιβάλλοντος παρέμβασης.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέμβασης βασίζεται στα ερευνητικά ευρήματα που αφορούν την απουσία ερεθισμάτων και το πως αυτή επηρεάζει το γενικότερο πλαίσιο γνώσης και επικοινωνίας.
Εγκυρότητα και Αξιοπιστία Κλίμακας
Αναφορικά με την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της Κλίμακας Compilation of the Communicative and Cognitive Profile of Blind and Deafblind Students and Corresponding Intervention Programme [CBDCP], δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής επαρκή δεδομένα, μιας και βρίσκονται ακόμη υπό διερεύνηση.
Βιβλιογραφία
Ελληνική Βιβλιογραφία
Δεληκανάκη, Ν. (2008). Πρώϊμη ανίχνευση διαταραχών γνωστικής ανάπτυξης: η περίπτωση δυσκολιών λογικομαθηματικής σκέψης κατά την προσχολική ηλικία (Doctoral dissertation, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών).
Καραμπατζάκη, Ζ. (2002). Πρώιμη ανίχνευση και αναγνώριση της αναπτυξιακής διαταραχής του ψυχοκινητικού συντονισμού σε παιδιά ηλικίας 4-8 ετών (Doctoral dissertation, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών).
Ξένη Βιβλιογραφία
Brown, D., Simmons, V., Methvin, J., Anderson, S., Boigon, S., & Davis, K. (1991). Oregon project for visually impaired and blind preschoolers.
Drigas, A., Kouremenos, D., Vrettaros, J., Karvounis, M., & Stavrou, P. (2009). The diagnosis of the educational needs of the hearing impaired. International Journal of Social and Humanistic Computing, 1(2), 138-148.
Fewell, R. R., & Langley, M. B. (1984). Developmental Activities. Screening Inventory (DASI-II).
Stillman, R. (1978). Callier-Azusa Scale-G edition. University of Texas at Dallas.
Virole, B. (Ed.). (2000). Psychologie de la surdité. De Boeck Université.