Detecting language disorders in 4‐year‐old French children [ERTL‐4]
ΑνΟμιΛο-4 (η ελληνική έκδοση του γαλλικού ERTL-4 [3η έκδοση, 1998])
Σκοπός Ερωτηματολογίου
Σκοπός του ερωτηματολογίου Detecting language disorders in 4‐year‐old French children [ERTL‐4] είναι να εντοπίσει τις διαταραχές που προκύπτουν, τόσο στην ομιλία, όσο και στον λόγο σε παιδιά ηλικίας από 3,9 έως και 4,6 έτη.
Ανάλυση Ερωτηματολογίου
Το παρόν ερωτηματολόγιο κατασκευάστηκε από τους Colombo et al. στην πρώτη του γαλλική έκδοση το 1999. Αποσκοπεί στο να εντοπίσει τα αισθητηριακά, αντιληπτικά και μνημονικά ελλείμματα, αλλά και την πιθανή διαταραχή φωνολογικής και γλωσσικής ικανότητας. Η διάρκεια της χορήγησης είναι ίση με πέντε λεπτά και ακολουθεί η ενημέρωση των γονέων και των δασκάλων για τα αποτελέσματα που προέκυψαν.
Προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα, όπως το ότι χορηγείται εντός πέντε μόλις λεπτών από τους ειδικούς, παρέχει την απαραίτητη πληροφόρηση, τόσο στους γονείς και εκπαιδευτικούς, όσο και στους ιατρούς για τις πρώτες ενδείξεις των ενδεχόμενων δυσκολιών στην ομιλία και τον λόγο, όπως επίσης και παρέχει τις κατάλληλες συστάσεις προκειμένου να επιτευχθεί μια ισορροπημένη σχέση που θα στηρίζεται στην επικοινωνία μεταξύ του παιδιού και του περιβάλλοντος.
Βαθμολόγηση και Στατιστική Ανάλυση Ερωτηματολογίου
Μετά την βαθμολόγηση κάθε δοκιμασίας, τα αποτελέσματα συγκεντρώνονται στη σελίδα βαθμολόγησης και έτσι προκύπτει ένα γενικό προφίλ που αφορά τον λόγο του εξεταζόμενου. Τα πιθανά 4 προφίλ που δύνανται να προκύψουν κυμαίνονται μεταξύ της φυσιολογικής ανάπτυξης λόγου και ομιλίας και της δυσκολίας στη ροή της ομιλίας-τραυλισμός.
Εγκυρότητα και Αξιοπιστία Ερωτηματολογίου
Βρέθηκε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο συγχρονιστικής εγκυρότητας για τους δύο βασικούς δείκτες της ευαισθησίας και της ειδικότητας, με ποσοστό 77,4% και 87,7% αντίστοιχα. Αναφορικά με την αξιοπιστία του ερωτηματολογίου, έπειτα από διπλό έλεγχο που διενεργήθηκε, προέκυψε ότι εμφανίζει υψηλή με τον Δείκτη Cronbach’s να λαμβάνει τιμές από a=0.842 έως και a=0.909, με την τιμή μεγαλύτερη να είναι άνω του 0.8 και να καταδεικνύει υψηλή εσωτερική συσχέτιση.
Βιβλιογραφία
Ελληνική Βιβλιογραφία
Γιαπλέ, Ε. (2019). Ανίχνευση διαταραχών λόγου σε παιδιά με αρθρωτικές δυσκολίες ηλικίας 4 εώς 6 ετών.
Ξένη Βιβλιογραφία
COLOMBO, M. C., Roy, B., Maeder, C., & Alla, F. (1996). Validation de ERTL4: étude sur un échantillon de 330 enfants scolarisés en école maternelle:(épreuve de repérage des troubles du langage lors du bilan médical de quatre ans). Le pédiatre, 32(153), 56-61.
Rujas, I., Mariscal, S., Murillo, E., & Lázaro, M. (2021). Sentence repetition tasks to detect and prevent language difficulties: A scoping review. Children, 8(7), 578.
Westerlund, M., & Sundelin, C. (2000). Screening for developmental language disability in 3‐year‐old children. Experiences from a field study in a Swedish municipality. Child: Care, Health and Development: Original Articles, 26(2), 91-110.