Πολυπολιτισμικό Σχολικό Κλίμα Απογραφή [MSCI-22]

Περιγραφή

Το Ερωτηματολόγιο Πολυπολιτισμικού Κλίματος Σχολείου (Multicultural School Climate Inventory – MSCI-22) είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για να αξιολογεί τον βαθμό ενσωμάτωσης και υποστήριξης της πολυπολιτισμικής διαφορετικότητας στο σχολικό περιβάλλον. Το MSCI-22 μετρά τις αντιλήψεις μαθητών, εκπαιδευτικών και προσωπικού σχετικά με το πόσο καλά το σχολείο τους προάγει την ενσωμάτωση, τον σεβασμό στην πολιτισμική ποικιλομορφία και την ισότητα μεταξύ διαφόρων εθνοτικών και πολιτισμικών ομάδων.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων του MSCI-22

Το MSCI-22 αποτελείται από 22 ερωτήσεις τις οποίες οι συμμετέχοντες βαθμολογούν, συνήθως σε κλίμακα Likert, δηλώνοντας τον βαθμό συμφωνίας ή διαφωνίας με δηλώσεις που σχετίζονται με την πολυπολιτισμικότητα στο σχολικό περιβάλλον.
Οι συνήθεις μέθοδοι ανάλυσης περιλαμβάνουν:
Περιγραφική Στατιστική: Συνοψίζει τα δεδομένα και επιτρέπει την κατανόηση της κατανομής των απαντήσεων για κάθε ερώτημα.
Ανάλυση Αξιοπιστίας: Μέτρηση της εσωτερικής συνέπειας της κλίμακας MSCI-22 με τη χρήση του δείκτη Cronbach’s alpha, για την εξασφάλιση ότι τα ερωτήματα αξιολογούν το ίδιο υποκείμενο κατασκεύασμα.
Ανάλυση Παραγόντων: Διερευνητική ή επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό των διαστάσεων του σχολικού κλίματος που καταγράφει το MSCI-22, όπως η «Πολιτισμική Ενσωμάτωση», η «Ισότητα» και η «Υποστήριξη της Διαφορετικότητας».
Συγκριτική Ανάλυση: Σύγκριση σκορ μεταξύ διαφορετικών δημογραφικών ομάδων (π.χ. μαθητές vs. εκπαιδευτικοί, διαφορετικές εθνοτικές ομάδες) για την ανίχνευση διαφορών στις αντιλήψεις σχετικά με το σχολικό κλίμα.
Ανάλυση Παλινδρόμησης: Διερεύνηση της προβλεπτικής εγκυρότητας του MSCI-22 εξετάζοντας πώς τα σκορ σχετίζονται με εκπαιδευτικά αποτελέσματα, την ευημερία των μαθητών ή την εμφάνιση περιστατικών εκφοβισμού.
Αξιολόγηση Παρεμβάσεων: Χρήση της κλίμακας πριν και μετά από παρεμβάσεις με σκοπό την εκτίμηση της αποτελεσματικότητας προγραμμάτων που στοχεύουν στη βελτίωση του πολυπολιτισμικού κλίματος στο σχολείο.

Σκοπός

Ο κύριος στόχος του MSCI-22 είναι η καλιμπράρισή του ώστε να αποτυπώνει με ακρίβεια τη σύνθετη και πολυδιάστατη φύση του πολυπολιτισμικού σχολικού κλίματος. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω επαναληπτικών ελέγχων, στατιστικής ανάλυσης και αναπροσαρμογής των ερωτημάτων, βασισμένων σε εμπειρικά δεδομένα και ανατροφοδότηση από τους συμμετέχοντες.

Βιβλιογραφία

Banks, J. A. (2004). Multicultural Education: Historical Development, Dimensions, and Practice. Στο: Banks, J. A. & McGee Banks, C. A. (Επιμ.), Handbook of Research on Multicultural Education (σσ. 3–29). San Francisco: Jossey-Bass.
Παρέχει ιστορική και εννοιολογική θεμελίωση για την πολυπολιτισμική εκπαίδευση.
Gay, G. (2018). Culturally Responsive Teaching: Theory, Research, and Practice (3η έκδ.). New York: Teachers College Press.
Αναδεικνύει τη θεωρία και την εφαρμογή της πολιτισμικά ανταποκρινόμενης διδασκαλίας.
Nieto, S. (2010). The Light in Their Eyes: Creating Multicultural Learning Communities (Επέτειος 10 ετών). New York: Teachers College Press.
Συζητά τη δημιουργία μαθησιακών κοινοτήτων στις οποίες όλοι οι μαθητές νιώθουν σεβαστοί και αποδεκτοί.
Bennett, C. I. (2007). Comprehensive Multicultural Education: Theory and Practice (7η έκδ.). Boston: Pearson.
Παρέχει θεωρητικό πλαίσιο και πρακτικές στρατηγικές για τη δημιουργία συμπεριληπτικών σχολικών περιβαλλόντων.
Cohen, J., McCabe, L., Michelli, N. M., & Pickeral, T. (2009). School Climate: Research, Policy, Practice, and Teacher Education. Teachers College Record, 111(1), 180–213.
Επισκόπηση της έρευνας για το σχολικό κλίμα και τη σημασία του για την εκπαιδευτική και ψυχολογική ευημερία των μαθητών.