Αναφορά παιδιού για μετατραυματικά συμπτώματα [CROPS-25]

Περιγραφή

Το CROPS-25 είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση των μετατραυματικών συμπτωμάτων που βιώνει ένα παιδί. Το ερωτηματολόγιο αξιολογεί μια σειρά από συμπτώματα που σχετίζονται με το μετατραυματικό στρες, όπως εφιάλτες, αναβιώσεις του τραύματος, υπερκινητικότητα, και αρνητικές συναισθηματικές καταστάσεις. Ο στόχος του εργαλείου είναι να παρέχει μια εικόνα της ψυχολογικής κατάστασης του παιδιού μετά από τραυματικές εμπειρίες.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Συλλογή Δεδομένων: Τα παιδιά συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τα συμπτώματα που βιώνουν. Οι απαντήσεις συνήθως καταγράφονται σε κλίμακα Likert, που κυμαίνεται από “πολύ λίγο” έως “πολύ”.
Επεξεργασία Δεδομένων: Οι απαντήσεις συγκεντρώνονται και οι βαθμολογίες υπολογίζονται για κάθε ερώτηση και για τις γενικές κλίμακες συμπτωμάτων. Το αποτέλεσμα είναι μια συνολική βαθμολογία που αντικατοπτρίζει το επίπεδο των μετατραυματικών συμπτωμάτων.
Ερμηνεία Δεδομένων: Η ανάλυση των αποτελεσμάτων βοηθά στη διαπίστωση της σοβαρότητας των συμπτωμάτων και στην αναγνώριση περιοχών που μπορεί να απαιτούν παρέμβαση ή υποστήριξη. Η ερμηνεία των αποτελεσμάτων μπορεί να οδηγήσει σε διαγνωστικές ενδείξεις και σχεδιασμό θεραπευτικών στρατηγικών.
Εφαρμογή: Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ψυχολόγους, ψυχίατρους, και άλλους επαγγελματίες υγείας για τη δημιουργία σχεδίων παρέμβασης και υποστήριξης, καθώς και για την παρακολούθηση της προόδου του παιδιού στη θεραπεία.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του CROPS-25 είναι:
Αξιολόγηση Συμπτωμάτων: Να εκτιμηθούν τα μετατραυματικά συμπτώματα που βιώνει το παιδί, παρέχοντας μια σαφή εικόνα της ψυχολογικής κατάστασης μετά από ένα τραυματικό γεγονός.
Καθοδήγηση Παρεμβάσεων: Να βοηθήσει στη σχεδίαση κατάλληλων θεραπευτικών και υποστηρικτικών στρατηγικών για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων.
Παρακολούθηση και Υποστήριξη: Να παρακολουθεί την εξέλιξη των συμπτωμάτων κατά τη διάρκεια της θεραπείας και να προσαρμόζει τις παρεμβάσεις ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού.

Βαθμονόμηση

Βαθμολόγηση: Κάθε ερώτηση βαθμολογείται σύμφωνα με τις απαντήσεις του παιδιού. Οι βαθμολογίες συγκεντρώνονται για να δημιουργήσουν μια συνολική βαθμολογία για τα μετατραυματικά συμπτώματα.
Στατιστική Ανάλυση: Ελέγχεται η αξιοπιστία και εγκυρότητα του εργαλείου μέσω στατιστικών μεθόδων, όπως η ανάλυση εσωτερικής συνέπειας (π.χ., αλφα Κρόνονμπαχ) και ανάλυση παραγόντων για την επιβεβαίωση της δομικής εγκυρότητας.
Κανονιστικά Δεδομένα: Οι βαθμολογίες συγκρίνονται με κανονιστικά δεδομένα για να κατανοηθούν τα αποτελέσματα του παιδιού σε σύγκριση με γενικά πρότυπα και άλλες μελέτες.

Βιβλιογραφία

Foa, E. B., & Kozak, M. J. (1986). Posttraumatic Stress Disorder: Theoretical and Clinical Perspectives. Guilford Press.
Weiss, D. S., & Marmar, C. R. (1997). The Impact of Event Scale-Revised. In J. P. Wilson & T. M. Keane (Eds.), Assessing Psychological Trauma and PTSD. Guilford Press.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5). APA.
Briere, J. (2004). Children’s Symptoms Inventory: Manual. Psychological Assessment Resources.