Κλίμακα Αντιμετώπισης για Παιδιά [CSC-19]

Περιγραφή

Η Κλίμακα Αντιμετώπισης για Παιδιά (CSC) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που σχεδιάστηκε για να μετρά την ικανότητα των παιδιών να αντιμετωπίζουν διάφορες προκλήσεις και δυσκολίες. Η κλίμακα αξιολογεί στρατηγικές και μηχανισμούς που χρησιμοποιούν τα παιδιά για να διαχειριστούν το άγχος και τις δύσκολες καταστάσεις στη ζωή τους. Εστιάζει σε διάφορους τομείς, όπως η συναισθηματική ρύθμιση, η αναζήτηση κοινωνικής υποστήριξης, και οι στρατηγικές αντιμετώπισης που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Συλλογή Δεδομένων: Τα παιδιά απαντούν σε μια σειρά από ερωτήσεις ή δηλώσεις που σχετίζονται με τις στρατηγικές αντιμετώπισης που χρησιμοποιούν σε διάφορες καταστάσεις. Οι απαντήσεις συνήθως καταγράφονται χρησιμοποιώντας μια κλίμακα Likert (π.χ., από “καθόλου συμφωνώ” έως “απόλυτα συμφωνώ”).
Επεξεργασία Δεδομένων: Οι απαντήσεις συλλέγονται και βαθμολογούνται. Οι βαθμοί για κάθε ερώτηση συγκεντρώνονται για να υπολογιστούν συνολικές βαθμολογίες καθώς και βαθμολογίες για συγκεκριμένους τομείς, αν αυτό είναι εφικτό.
Ερμηνεία Δεδομένων: Τα αποτελέσματα αναλύονται για να εντοπιστούν πρότυπα στη χρήση στρατηγικών αντιμετώπισης από τα παιδιά. Η ανάλυση μπορεί να αποκαλύψει τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές και περιοχές όπου τα παιδιά ενδέχεται να χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη.
Χρήση: Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από γονείς, δασκάλους και επαγγελματίες υγείας για την ανάπτυξη προγραμμάτων ή παρεμβάσεων που ενισχύουν τις στρατηγικές αντιμετώπισης των παιδιών. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην κατανόηση των προτιμήσεων και των αναγκών των παιδιών, παρέχοντας βάσεις για τη δημιουργία υποστηρικτικών περιβαλλόντων.

Στόχος

Ο κύριος στόχος της Κλίμακας Αντιμετώπισης για Παιδιά είναι:
Αξιολόγηση Στρατηγικών Αντιμετώπισης: Να αξιολογήσει τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν τα παιδιά για να διαχειριστούν το άγχος και τις δυσκολίες.
Αναγνώριση Ανάγκης Υποστήριξης: Να εντοπίσει περιοχές όπου τα παιδιά ενδέχεται να χρειάζονται επιπλέον βοήθεια ή εκπαίδευση στις στρατηγικές αντιμετώπισης.
Βελτίωση Υποστήριξης: Να παρέχει δεδομένα που μπορούν να βοηθήσουν στη σχεδίαση προγραμμάτων και παρεμβάσεων που υποστηρίζουν καλύτερα τα παιδιά στην ανάπτυξη υγιών στρατηγικών αντιμετώπισης.

Βαθμονόμηση

Βαθμολόγηση: Κάθε ερώτηση της κλίμακας βαθμολογείται με βάση τις απαντήσεις του παιδιού. Οι βαθμοί συνήθως συγκεντρώνονται για να προκύψει μια συνολική βαθμολογία καθώς και βαθμολογίες για συγκεκριμένα υπομερή.
Στατιστική Ανάλυση: Η αξιοπιστία και η εγκυρότητα της κλίμακας αξιολογούνται με στατιστικές μεθόδους, συμπεριλαμβανομένων ελέγχων εσωτερικής συνέπειας (π.χ., αλφα Κρόναμπαχ) και ανάλυσης παραγόντων, για να διασφαλιστεί ότι η κλίμακα μετρά σωστά τις εννοιολογικές κατασκευές της.
Νορμοθετικά Δεδομένα: Οι βαθμολογίες ενδέχεται να συγκρίνονται με νορμοθετικά δεδομένα για να κατανοηθεί πώς οι στρατηγικές αντιμετώπισης ενός παιδιού συγκρίνονται με εκείνες άλλων παιδιών της ίδιας ηλικίας ή εκπαιδευτικού επιπέδου.

Βιβλιογραφία

Rothbaum, F., Weisz, J. R., & Snyder, S. (1982). Changing the World and Changing the Self: A Two-Process Model of Control. Journal of Personality and Social Psychology, 42(1), 5-37.
Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Stress, Appraisal, and Coping. Springer.
Thompson, R. A. (1994). Emotion Regulation: A Theme in Search of Definition. Monographs of the Society for Research in Child Development, 59(2-3), 25-52.
Spence, S. H., & Shortt, A. L. (2007). Experiential Avoidance and Anxiety in Children and Adolescents. Behaviour Research and Therapy, 45(12), 2903-2913.