Συναισθηματική επίδραση-σύντομη φόρμα [ASCQ-ME-5]

Περιγραφή

Το Emotional Impact – Short Form (ASCQ-ME-5) είναι ένα συνοπτικό εργαλείο αξιολόγησης που χρησιμοποιείται για την εκτίμηση των συναισθηματικών επιδράσεων ή αντιδράσεων που βιώνουν τα άτομα. Το “ASCQ-ME-5” δηλώνει ότι το εργαλείο περιλαμβάνει 5 ερωτήματα. Αυτά τα ερωτήματα έχουν σχεδιαστεί για να μετρούν:
Συναισθηματικές Αντιδράσεις: Το βαθμό συναισθηματικού αντίκτυπου ή μεταβολής ως αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης εμπειρίας ή παρέμβασης.
Συναισθηματική Ευεξία: Τη συνολική συναισθηματική υγεία και το πώς αυτή επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες.

Ανάλυση Δεδομένων

Η ανάλυση των δεδομένων από το ASCQ-ME-5 περιλαμβάνει:
Συλλογή Δεδομένων: Καταγραφή των απαντήσεων στα 5 ερωτήματα από τους συμμετέχοντες.
Στατιστική Ανάλυση: Χρήση περιγραφικών στατιστικών, όπως μέσοι όροι και τυπικές αποκλίσεις, για τη σύνοψη και ερμηνεία των απαντήσεων. Η ανάλυση μπορεί επίσης να περιλαμβάνει τον εντοπισμό προτύπων ή συσχετίσεων μεταξύ του συναισθηματικού αντίκτυπου και άλλων μεταβλητών.
Ανάλυση Υποομάδων: Ανάλογα με το πλαίσιο, τα δεδομένα μπορεί να αναλυθούν ανά υποομάδες (π.χ. ηλικία, φύλο) για να διαπιστωθούν διαφορές στον συναισθηματικό αντίκτυπο.
Ερμηνεία: Τα αποτελέσματα ερμηνεύονται ώστε να κατανοηθεί ο συναισθηματικός αντίκτυπος του παράγοντα που αξιολογήθηκε και να προσφερθούν πληροφορίες για τη συναισθηματική ευεξία των συμμετεχόντων.

Σκοπός

Ο βασικός σκοπός του ASCQ-ME-5 είναι:
Αξιολόγηση Συναισθηματικού Αντίκτυπου: Καθορισμός του βαθμού στον οποίο μια εμπειρία ή παρέμβαση επηρεάζει τα συναισθήματα των συμμετεχόντων.
Καθοδήγηση Παρεμβάσεων: Παροχή δεδομένων που μπορούν να βοηθήσουν στον σχεδιασμό ή την προσαρμογή παρεμβάσεων για τη βελτίωση των συναισθηματικών αποτελεσμάτων.
Παρακολούθηση Αλλαγών: Ιχνηλάτηση αλλαγών στον συναισθηματικό αντίκτυπο με την πάροδο του χρόνου ή σε απόκριση σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις.

Βαθμολόγηση

Η βαθμολόγηση του ASCQ-ME-5 περιλαμβάνει:
Υπολογισμός Βαθμών: Οι απαντήσεις στα 5 ερωτήματα βαθμολογούνται, συνήθως με χρήση μιας κλίμακας τύπου Likert ή παρόμοιου συστήματος αξιολόγησης.
Συνολική Βαθμολογία: Οι βαθμοί συνδυάζονται για τη δημιουργία μιας συνολικής μέτρησης του συναισθηματικού αντίκτυπου.
Σύγκριση με Πρότυπα: Οι βαθμολογίες συγκρίνονται με προκαθορισμένα πρότυπα ή κανονιστικές τιμές για την αξιολόγηση της σημασίας του συναισθηματικού αντίκτυπου.

Βιβλιογραφία

Clark, L. A., & Watson, D. (1991). “General and Specific Emotional Intelligence: A Construct Validity Study.” Journal of Personality and Social Psychology, 60(6), 1056-1068.
Kraemer, H. C., et al. (2001). “Causal Models in Longitudinal Research: A Case Study.” Psychological Methods, 6(1), 30-51.
Spector, P. E. (2006). “Method Variance in Organizational Research: Truth or Urban Legend?” Organizational Research Methods, 9(2), 221-232.