Ερωτηματολόγιο Αυτιστικού Φάσματος Screening [ASSQ-27]

Περιγραφή Ερωτηματολογίου

Το ASSQ-27 είναι ένα εργαλείο ανίχνευσης που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση συμπτωμάτων που σχετίζονται με τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ASD) σε παιδιά και εφήβους. Αποτελείται από 27 ερωτήσεις και έχει σχεδιαστεί για χρήση από γονείς και εκπαιδευτικούς με σκοπό τον εντοπισμό συμπεριφορών που ενδέχεται να υποδηλώνουν την παρουσία ASD. Οι ερωτήσεις επικεντρώνονται σε συμπεριφορές που σχετίζονται με την κοινωνική αλληλεπίδραση, την επικοινωνία και τα περιορισμένα ή επαναλαμβανόμενα πρότυπα συμπεριφοράς.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του ASSQ-27 χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό παιδιών που μπορεί να χρειάζονται περαιτέρω αξιολόγηση για διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Οι απαντήσεις αναλύονται για να προσδιοριστεί το επίπεδο των αυτιστικών χαρακτηριστικών και να εκτιμηθεί η ανάγκη για διάγνωση ή παρέμβαση. Το εργαλείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κλινικά, εκπαιδευτικά και ερευνητικά περιβάλλοντα για την αναγνώριση πιθανών περιπτώσεων αυτισμού και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας παρεμβάσεων.

Σκοπός

Ο βασικός σκοπός του ASSQ-27 είναι η έγκαιρη αναγνώριση αυτιστικών χαρακτηριστικών σε παιδιά, ώστε να διασφαλιστεί ότι θα λάβουν την κατάλληλη υποστήριξη και παρέμβαση. Χρησιμοποιείται για την αναγνώριση παιδιών που ενδέχεται να βρίσκονται στο φάσμα και για τη διευκόλυνση της πρόσβασής τους σε εξειδικευμένες υπηρεσίες και υποστήριξη.

Βαθμονόμηση

Το ASSQ-27 βαθμολογείται με χρήση κλίμακας τύπου Likert, όπου οι συμμετέχοντες αξιολογούν τη συχνότητα ή τη σοβαρότητα κάθε περιγραφόμενης συμπεριφοράς. Τα συνολικά σκορ συγκρίνονται με προκαθορισμένα όρια για να προσδιοριστεί εάν ένα παιδί χρειάζεται περαιτέρω αξιολόγηση. Η κλίμακα παρέχει σαφή κριτήρια για την αναγνώριση παιδιών που είναι πιθανό να βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.

Βιβλιογραφία

Ehlers, S., Gillberg, C., & Wing, L. (1999). A Screening Questionnaire for Asperger Syndrome and Other High-Functioning Autism Spectrum Disorders in School Age Children. Journal of Autism and Developmental Disorders, 29(2), 129–141.
Kopp, S., & Gillberg, C. (1998). The Autism Spectrum Screening Questionnaire (ASSQ)—Revised Extended Version. Journal of Autism and Developmental Disorders, 28(5), 395–404.
Posserud, M., Lundervold, A. J., & Gillberg, C. (2006). Autistic Features in 8- to 12-year-old Children: A Population-based Study of the Autism Spectrum Screening Questionnaire (ASSQ). European Child & Adolescent Psychiatry, 15(1), 24–31.
Lundervold, A. J., Heimann, M., & Manger, T. (2008). Behavioural Profiles of Non-Referred Children with ADHD: A Cross-Sectional Study of School Children in a Community Sample. Journal of Attention Disorders, 11(5), 588–598.
Mattila, M. L., et al. (2007). Autism Spectrum Disorders According to DSM-IV-TR and Comparison with the ICD-10 Diagnostic Criteria: An Epidemiological Study. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 46(5), 609–617.