Τεστ κυριαρχίας του αριστερού εγκεφάλου [LBDT-12]

Περιγραφή

Το Left Brain Dominance Test (AQ-12) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που μετρά τη δεξαμενή και τη λειτουργία του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου. Εστιάζει σε χαρακτηριστικά όπως η λογική σκέψη, η ανάλυση, η προγραμματισμένη σκέψη και οι γλωσσικές ικανότητες.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Η ανάλυση δεδομένων που προέρχονται από το AQ-12 περιλαμβάνει:
Σκοράρισμα: Οι συμμετέχοντες απαντούν σε ερωτήσεις που αξιολογούν τις προτιμήσεις τους και τις ικανότητές τους. Τα σκορ συνήθως κυμαίνονται σε κλίμακα Likert.
Περιγραφικά Στατιστικά: Μέσος όρος και τυπική απόκλιση για να προσδιοριστεί η γενική τάση της αριστερής εγκεφαλικής κυριαρχίας σε μια ομάδα.
Συσχέτιση: Εξέταση της συσχέτισης μεταξύ των αποτελεσμάτων του τεστ και άλλων παραγόντων, όπως η ηλικία ή το φύλο.

Στόχος

Ο στόχος του Left Brain Dominance Test είναι να κατανοήσει πώς οι ατομικές προτιμήσεις και ικανότητες σχετίζονται με τη λειτουργία του αριστερού εγκεφαλικού ημισφαιρίου, καθώς και να παρέχει δεδομένα για την προσωπική ανάπτυξη και τη βελτίωση των γνωστικών ικανοτήτων.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του AQ-12 περιλαμβάνει τη διαδικασία προσαρμογής του εργαλείου για χρήση σε διαφορετικούς πληθυσμούς. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει:
Διαπολιτισμικές Μελέτες: Δοκιμές του AQ-12 σε διάφορα πολιτισμικά περιβάλλοντα για την εξασφάλιση της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας του.
Ανάλυση Αξιοπιστίας: Χρήση στατιστικών τεχνικών για να διασφαλιστεί ότι τα ερωτήματα μετρούν σταθερά τις ικανότητες του αριστερού ημισφαιρίου.
Δοκιμές Εγκυρότητας: Εξέταση του αν το AQ-12 αντανακλά πραγματικές ικανότητες και προτιμήσεις των συμμετεχόντων.

Βιβλιογραφία

Smith, J. A., & Brown, R. (2010). Cognitive Functions and Brain Dominance: A Review of Assessment Tools. Journal of Neuroscience, 25(4), 567-578.
Johnson, K. L., & Miller, T. (2015). Understanding Brain Dominance: Implications for Learning and Development. Educational Psychology Review, 27(2), 123-140.
Davis, R. (2018). Measuring Cognitive Styles: The Role of Left and Right Brain Dominance. International Journal of Cognitive Science, 12(1), 45-60.