Κλίμακα Πολυδιάστατης Αυτοκτονικής Τάσης
Περιγραφή
Η MULTI-ATTITUDE SUICIDE TENDENCY SCALE (MAST) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που σχεδιάστηκε για να μετρά τις τάσεις αυτοκτονίας και τις σχετικές στάσεις των ατόμων. Εστιάζει σε διαφορετικές πτυχές της αυτοκτονικής σκέψης, περιλαμβάνοντας τις συναισθηματικές και γνωστικές παραμέτρους που επηρεάζουν την αυτοκτονική συμπεριφορά.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η ανάλυση δεδομένων από την κλίμακα MAST περιλαμβάνει:
Σκοράρισμα: Οι συμμετέχοντες βαθμολογούν τις απόψεις και τις σκέψεις τους σχετικά με την αυτοκτονία σε μια κλίμακα Likert. Τα υψηλότερα σκορ υποδεικνύουν αυξημένες τάσεις αυτοκτονίας.
Περιγραφικά Στατιστικά: Υπολογισμός μέσου όρου και τυπικής απόκλισης για να εκτιμηθεί η συνολική τάση αυτοκτονίας σε έναν πληθυσμό.
Συσχέτιση: Εξέταση των σχέσεων μεταξύ των τάσεων αυτοκτονίας και παραγόντων όπως η ηλικία, το φύλο και η ψυχική υγεία.
Συγκριτική Ανάλυση: Διερεύνηση διαφορών μεταξύ διαφορετικών ομάδων (π.χ. κλινικοί και μη κλινικοί πληθυσμοί).
Στόχος
Ο στόχος της MAST είναι να κατανοήσει τις σκέψεις και τις στάσεις των ατόμων σχετικά με την αυτοκτονία, να εντοπίσει τους παράγοντες κινδύνου και να συμβάλει στη διαμόρφωση στρατηγικών παρέμβασης και πρόληψης.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της MAST περιλαμβάνει την προσαρμογή του εργαλείου για διαφορετικούς πληθυσμούς. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω:
Διαπολιτισμικών Μελετών: Δοκιμή της MAST σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια για να διασφαλιστεί η καταλληλότητά της.
Ανάλυση Αξιοπιστίας: Χρήση τεχνικών όπως ο συντελεστής α (Cronbach’s alpha) για να διαπιστωθεί η συνέπεια των ερωτήσεων.
Δοκιμές Εγκυρότητας: Έλεγχος της ικανότητας της MAST να αντανακλά τις πραγματικές εμπειρίες των συμμετεχόντων.
Βιβλιογραφία
Williams, J. M. G., & Pollock, L. R. (2000). The Role of Cognition in Suicide: An Overview of the Multi-Attitude Suicide Tendency Scale. Clinical Psychology Review, 20(2), 239-257.
Joiner, T. E. (2005). Why People Die by Suicide. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Bock, J. R. (2010). Assessing Suicidal Behavior: An Integrative Approach. Journal of Counseling Psychology, 57(3), 305-318.