Κλίμακα Στρες Ρόλου Ανδρικού Γένους [MGRS-40]
Περιγραφή
Η Κλίμακα Στρες Άρενων Ρόλων (Masculine Gender Role Stress Scale – MGRS-40) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που μετρά τις πιέσεις και το άγχος που βιώνουν οι άνδρες ως αποτέλεσμα της συμμόρφωσής τους σε παραδοσιακούς άρενους ρόλους. Περιλαμβάνει ερωτήσεις που σχετίζονται με τις κοινωνικές προσδοκίες και τις αντιλήψεις για την ανδρική ταυτότητα.
Ανάλυση και χρήση δεδομένων
Η ανάλυση δεδομένων από την κλίμακα MGRS-40 περιλαμβάνει:
Σκοράρισμα: Οι συμμετέχοντες βαθμολογούν τις απαντήσεις τους σε κλίμακα Likert. Υψηλότερα σκορ υποδεικνύουν μεγαλύτερο επίπεδο στρες που σχετίζεται με τους άρενους ρόλους.
Περιγραφικά στατιστικά: Υπολογισμός μέσου όρου και τυπικής απόκλισης για την εκτίμηση του γενικού επιπέδου στρες.
Συσχέτιση: Ανάλυση της σχέσης ανάμεσα στο στρες και παράγοντες όπως η ηλικία, η εκπαίδευση και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση.
Συγκριτική ανάλυση: Σύγκριση των σκορ μεταξύ διαφορετικών ομάδων (π.χ. άνδρες από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες) για την κατανόηση διαφορών στα επίπεδα στρες.
Στόχος
Ο στόχος της MGRS-40 είναι να κατανοήσει τις επιπτώσεις των παραδοσιακών ανδρικών ρόλων στην ψυχική υγεία και ευημερία των ανδρών, καθώς και να εντοπίσει τις κοινωνικές και ψυχολογικές πιέσεις που μπορεί να βιώνουν.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της MGRS-40 περιλαμβάνει τη διαδικασία προσαρμογής του εργαλείου για διαφορετικούς πληθυσμούς:
Διαπολιτισμικές μελέτες: Η κλίμακα εξετάζεται σε ποικιλία πολιτισμικών πλαισίων για την επιβεβαίωση της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας της.
Ανάλυση αξιοπιστίας: Χρησιμοποιούνται τεχνικές όπως ο συντελεστής α (Cronbach’s alpha) για να διασφαλιστεί η συνέπεια των ερωτήσεων.
Δοκιμές εγκυρότητας: Ελέγχεται αν η κλίμακα αντανακλά τις πραγματικές εμπειρίες των ανδρών σχετικά με τις πιέσεις των άρενων ρόλων.
Βιβλιογραφία
O’Neil, J. M. (1981). Summarizing 25 Years of Research on Men’s Gender Role Stress In: O’Neil, J. M. (Ed.), Gender Role Conflict Scale: Development and Validation.
Addis, M. E., & Mahalik, J. R. (2003). Men, masculinity, and the contexts of help seeking. American Psychologist, 58(1), 5-14.