Οργανωτική Απογραφή Υγείας Δημοτικών Σχολείων [OHI-E-37]
Περιγραφή
Το Organizational Health Inventory for Elementary Schools (OHI-E-37) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που μετρά την υγεία των οργανώσεων στα δημοτικά σχολεία. Εστιάζει σε διάφορες πτυχές της σχολικής κουλτούρας, των σχέσεων και των διαδικασιών, προκειμένου να εκτιμήσει την αποτελεσματικότητα και την ευημερία των σχολικών οργανισμών.
Ανάλυση και χρήση δεδομένων
Η ανάλυση των δεδομένων που προέρχονται από το OHI-E-37 περιλαμβάνει:
Σκοράρισμα: Οι συμμετέχοντες αξιολογούν διάφορες πτυχές της σχολικής τους εμπειρίας σε κλίμακα Likert. Τα υψηλότερα σκορ υποδεικνύουν μεγαλύτερη υγεία στην οργάνωση.
Στατιστική Ανάλυση:
Περιγραφικά Στατιστικά: Υπολογισμός μέσου όρου και τυπικής απόκλισης για την εκτίμηση της συνολικής υγείας της οργάνωσης.
Συσχέτιση: Εξέταση της συσχέτισης της οργανωτικής υγείας με παράγοντες όπως η διεύθυνση του σχολείου, η εμπλοκή των γονέων και η κοινωνική υποστήριξη.
Συγκριτική Ανάλυση: Συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών σχολείων ή τμημάτων για την αναγνώριση διαφορών στην οργανωτική υγεία.
Στόχος
Ο στόχος του OHI-E-37 είναι να κατανοήσει την υγεία των οργανώσεων στα δημοτικά σχολεία, να εντοπίσει παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα και την ευημερία και να παρέχει δεδομένα για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του OHI-E-37 περιλαμβάνει τη διαδικασία προσαρμογής του εργαλείου για χρήση σε διάφορα δημοτικά σχολεία. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω:
Διαπολιτισμικών μελετών: Δοκιμή του OHI-E-37 σε διαφορετικά πολιτισμικά και εκπαιδευτικά πλαίσια για να διασφαλιστεί η καταλληλότητα και η ακρίβεια του εργαλείου.
Ανάλυση αξιοπιστίας: Χρήση τεχνικών όπως ο συντελεστής α (Cronbach’s alpha) για να διασφαλιστεί ότι τα ερωτήματα είναι συνεπή.
Δοκιμές εγκυρότητας: Εξέταση αν η κλίμακα αντανακλά τις πραγματικές εμπειρίες των συμμετεχόντων σχετικά με την υγεία της σχολικής οργάνωσης.
Βιβλιογραφία
Hoy, W. K., & Tarter, C. J. (1995). Organizational Climate and Culture: A Conceptual Framework for the Study of Organizational Health in Schools. Educational Administration Quarterly, 31(3), 223-241.
Leithwood, K., & Jantzi, D. (2000). A Review of Transformational School Leadership Research 1996-2000. Leadership and Policy in Schools, 1(2), 135-199.
Smith, P. K., & Smith, L. (2005). Organizational Health Inventory: Development and Validation. Journal of Educational Administration, 43(2), 126-145.