Οργανωτική Απογραφή Υγείας για Γυμνάσια [OHI-M-45]

Περιγραφή

Το Organizational Health Inventory for Middle Schools (OHI-M-45) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που χρησιμοποιείται για να μετρήσει την υγεία των οργανισμών στα μεσαία σχολεία. Εστιάζει σε διάφορες πτυχές του σχολικού κλίματος, όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η υποστήριξη και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Το εργαλείο αυτό βοηθά στη διάγνωση των δυνάμεων και των αδυναμιών των σχολικών οργανισμών.

Ανάλυση και χρήση δεδομένων

Η ανάλυση των δεδομένων που προκύπτουν από το OHI-M-45 περιλαμβάνει:
Σκοράρισμα: Οι συμμετέχοντες αξιολογούν διάφορες πτυχές της σχολικής τους εμπειρίας σε κλίμακα Likert. Τα υψηλότερα σκορ υποδεικνύουν καλύτερη υγεία οργανισμού.
Στατιστική Ανάλυση:
Περιγραφικά Στατιστικά: Υπολογισμός μέσου όρου και τυπικής απόκλισης για την αξιολόγηση της συνολικής υγείας του οργανισμού.
Συσχέτιση: Εξέταση της σχέσης μεταξύ της υγείας του οργανισμού και παραγόντων όπως η ηλικία, το φύλο και οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες.
Συγκριτική Ανάλυση: Σύγκριση των αποτελεσμάτων μεταξύ διαφορετικών σχολείων ή ομάδων μπορεί να αποκαλύψει σημαντικές διαφορές.

Στόχος

Ο στόχος του OHI-M-45 είναι να παρέχει μια λεπτομερή εικόνα της υγείας των οργανισμών στα μεσαία σχολεία, να εντοπίσει τομείς προς βελτίωση και να προσφέρει δεδομένα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη στρατηγικών παρέμβασης και βελτίωσης του σχολικού κλίματος.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του OHI-M-45 περιλαμβάνει τη διαδικασία προσαρμογής του εργαλείου για διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω:
Διαπολιτισμικών Μελετών: Δοκιμή της κλίμακας σε διάφορα πολιτισμικά και εκπαιδευτικά πλαίσια για να διασφαλιστεί η εγκυρότητά της.
Ανάλυση Αξιοπιστίας: Χρήση μεθόδων όπως ο συντελεστής α (Cronbach’s alpha) για την επιβεβαίωση ότι τα ερωτήματα είναι συνεπή και αξιόπιστα.
Δοκιμές Εγκυρότητας: Εξέταση αν η κλίμακα αντικατοπτρίζει τις πραγματικές εμπειρίες των συμμετεχόντων σχετικά με την υγεία του σχολικού οργανισμού.

Βιβλιογραφία

Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (2005). Educational Administration: Theory, Research, and Practice. McGraw-Hill.
Leithwood, K., & Jantzi, D. (2000). Transformational Leadership Effects on School Conditions and Student Engagement with School. Educational Administration Quarterly, 36(5), 629-656.
Fullan, M. (2001). Leading in a Culture of Change. Jossey-Bass.