Οργανωτική Απογραφή Υγείας για Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [OHI-S-44]

Περιγραφή

Το Organizational Health Inventory for Secondary Schools (OHI-S-44) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που σχεδιάστηκε για να μετρά την υγεία των οργανισμών σε δευτεροβάθμια σχολεία. Εστιάζει σε διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν την οργανωτική κουλτούρα, την επικοινωνία και τη συνεργασία μέσα σε εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ο στόχος του είναι να αναγνωρίσει τις δυνάμεις και τις αδυναμίες των σχολικών οργανισμών και να προσφέρει μια βάση για βελτίωση.

Ανάλυση και χρήση δεδομένων

Η ανάλυση δεδομένων που προέρχονται από το OHI-S-44 περιλαμβάνει:
Σκοράρισμα: Οι συμμετέχοντες απαντούν σε ερωτήσεις με βάση μια κλίμακα Likert, που μετρά την αντίληψη της οργανωτικής υγείας.
Στατιστική Ανάλυση:
Περιγραφικά Στατιστικά: Υπολογισμός μέσου όρου και τυπικής απόκλισης για να κατανοηθεί η συνολική υγεία των οργανισμών.
Συσχέτιση: Εξέταση της σχέσης μεταξύ οργανωτικής υγείας και παραγόντων όπως η διδασκαλία, η συμμετοχή των γονέων και οι κοινωνικές συνθήκες.
Συγκριτική Ανάλυση: Ανάλυση διαφορών μεταξύ διαφόρων σχολείων ή ομάδων εκπαιδευτικών για να αποκαλυφθούν τάσεις και προτεραιότητες.

Στόχος

Ο στόχος του OHI-S-44 είναι να παρέχει πληροφορίες για την υγεία των οργανισμών σε δευτεροβάθμια σχολεία, να εντοπίσει τομείς που χρειάζονται βελτίωση και να υποστηρίξει την ανάπτυξη στρατηγικών που θα ενισχύσουν την οργανωτική αποτελεσματικότητα και την ευημερία των μαθητών και του προσωπικού.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του OHI-S-44 περιλαμβάνει διαδικασίες προσαρμογής και αξιολόγησης της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας του εργαλείου. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω:
Διαπολιτισμικών Μελετών: Η κλίμακα δοκιμάζεται σε διάφορα σχολεία και πολιτισμικά πλαίσια για να διασφαλιστεί ότι είναι κατάλληλη και αξιόπιστη.
Ανάλυση Αξιοπιστίας: Χρήση μεθόδων όπως ο συντελεστής α (Cronbach’s alpha) για την εξασφάλιση συνεπούς μέτρησης.
Δοκιμές Εγκυρότητας: Έλεγχος για την ακρίβεια των ερωτήσεων και την ικανότητα τους να αντανακλούν τις πραγματικές συνθήκες και εμπειρίες στα σχολεία.

Βιβλιογραφία

Hoy, W. K., & Feldman, K. A. (1987). Organizational Health: The Concept and Its Measure. Educational Administration Quarterly, 23(3), 77-90.
Feldman, K. A., & Hoy, W. K. (1984). Organizational Climate and the Health of Secondary Schools. Journal of Educational Administration, 22(1), 23-39.
Glickman, C. D. (1990). Leadership for School Improvement. Educational Leadership, 48(5), 16-20.