Αξιολόγηση Αναπηρίας στην Παιδική Ηλικία – Προσαρμοστικό Τεστ Υπολογιστή [PEDI-CAT-15]
Περιγραφή
Το Pediatric Evaluation of Disability Inventory-Computer Adaptive Test (PEDI-CAT) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που έχει σχεδιαστεί για να μετρά τις λειτουργικές ικανότητες και αναπηρίες παιδιών και εφήβων. Αξιολογεί τις δραστηριότητες και τη συμμετοχή σε διάφορους τομείς, όπως η κινητικότητα, η επικοινωνία και οι κοινωνικές σχέσεις. Το PEDI-CAT είναι προσαρμοστικό, πράγμα που σημαίνει ότι προσαρμόζεται στις απαντήσεις του χρήστη, παρέχοντας πιο ακριβείς εκτιμήσεις για τη λειτουργική κατάσταση του παιδιού.
Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση
Η ανάλυση δεδομένων από το PEDI-CAT μπορεί να περιλαμβάνει:
Βαθμολόγηση: Οι απαντήσεις των συμμετεχόντων συλλέγονται ώστε να παραχθούν βαθμολογίες που αντικατοπτρίζουν τις λειτουργικές τους ικανότητες. Οι βαθμολογίες μπορεί να διαφέρουν μεταξύ διαφορετικών τομέων αξιολόγησης.
Περιγραφική Στατιστική: Υπολογισμός μέσων όρων και τυπικών αποκλίσεων για την εκτίμηση της συνολικής λειτουργικής κατάστασης ενός πληθυσμού.
Συσχέτιση: Εξέταση της σχέσης μεταξύ των βαθμολογιών του PEDI-CAT και άλλων παραγόντων, όπως η ηλικία, το φύλο ή η σοβαρότητα της αναπηρίας.
Συγκριτική Ανάλυση: Συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών ομάδων (π.χ. παιδιά με αναπηρίες έναντι παιδιών χωρίς αναπηρίες) για την κατανόηση διαφορών στις λειτουργικές ικανότητες.
Στόχος
Ο στόχος του PEDI-CAT είναι να παρέχει μια λεπτομερή αξιολόγηση των λειτουργικών ικανοτήτων παιδιών και εφήβων, ώστε να καθοδηγούνται οι θεραπευτικές παρεμβάσεις και να υποστηρίζεται η αποκατάσταση. Στοχεύει στον εντοπισμό τομέων που χρειάζονται παρέμβαση και στη στήριξη της συμμετοχής των παιδιών στην καθημερινή ζωή.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του PEDI-CAT περιλαμβάνει τη διαδικασία προσαρμογής του εργαλείου για χρήση σε διαφορετικούς πληθυσμούς. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω:
Διαπολιτισμικών Μελετών: Η κλίμακα ελέγχεται σε διάφορα πολιτισμικά περιβάλλοντα ώστε να διασφαλιστεί η καταλληλότητα και η ακρίβειά της.
Ανάλυσης Αξιοπιστίας: Τεχνικές όπως ο συντελεστής Cronbach’s alpha χρησιμοποιούνται για να εξασφαλιστεί ότι οι ερωτήσεις είναι συνεπείς και μετρούν αξιόπιστα τις λειτουργικές ικανότητες.
Έλεγχος Εγκυρότητας: Εξετάζεται κατά πόσο η κλίμακα αντικατοπτρίζει τις πραγματικές εμπειρίες των συμμετεχόντων σχετικά με τις λειτουργικές τους ικανότητες.
Βιβλιογραφία
Haley, S. M., et al. (2010). Pediatric Evaluation of Disability Inventory-Computer Adaptive Test (PEDI-CAT): Development and Initial Validation. Pediatric Rehabilitation, 13(2), 105-113.
Duncan, P. W., et al. (2002). Functional Independence Measure: A Critical Review of the Literature. Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, 83(1), S96-S102.