Κλίμακα αναβλητικότητας για μαθητικούς πληθυσμούς [PSFSP-20]
Περιγραφή
Η Κλίμακα Αναβλητικότητας για Μαθητικούς Πληθυσμούς (Procrastination Scale for Student Populations) είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για να μετρά την τάση των μαθητών να αναβάλλουν τις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις. Το εργαλείο αυτό χρησιμοποιείται για να αξιολογήσει την έκταση και τις επιπτώσεις της αναβλητικότητας στις σπουδές, επιτρέποντας την καλύτερη κατανόηση και διαχείριση αυτού του φαινομένου στους μαθητικούς πληθυσμούς.
Ανάλυση
Η Κλίμακα Αναβλητικότητας περιλαμβάνει διάφορες ερωτήσεις που αξιολογούν τις ακόλουθες πτυχές της αναβλητικότητας:
Συχνότητα Αναβλητικότητας: Ερωτήσεις που αφορούν το πόσο συχνά οι μαθητές αναβάλλουν τις ακαδημαϊκές τους εργασίες.
Συναισθηματικές Αντιδράσεις: Αξιολόγηση των συναισθημάτων που σχετίζονται με την αναβλητικότητα, όπως άγχος, ενοχές και ανακούφιση.
Στρατηγικές Διαχείρισης Χρόνου: Ερωτήσεις που εξετάζουν τις δεξιότητες διαχείρισης χρόνου και τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι μαθητές.
Επιπτώσεις στην Ακαδημαϊκή Επίδοση: Αξιολόγηση των επιπτώσεων της αναβλητικότητας στις ακαδημαϊκές επιδόσεις και τα αποτελέσματα των μαθητών.
Κίνητρα και Προτεραιότητες: Ερωτήσεις που αφορούν τα κίνητρα των μαθητών και πώς θέτουν προτεραιότητες στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις.
Στόχος
Οι κύριοι στόχοι της Κλίμακας Αναβλητικότητας για Μαθητικούς Πληθυσμούς είναι:
Αξιολόγηση του Επιπέδου Αναβλητικότητας: Να μετρήσει την τάση των μαθητών να αναβάλλουν τις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις.
Εντοπισμός Παραγόντων: Να εντοπίσει τους παράγοντες που συμβάλλουν στην αναβλητικότητα, όπως τα συναισθηματικά εμπόδια και οι ελλείψεις στη διαχείριση χρόνου.
Παρακολούθηση Προόδου: Να χρησιμοποιηθεί για την παρακολούθηση της προόδου των μαθητών που προσπαθούν να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στη διαχείριση χρόνου και να μειώσουν την αναβλητικότητα.
Καθοδήγηση Παρεμβάσεων: Να παρέχει δεδομένα για την ανάπτυξη και την προσαρμογή παρεμβάσεων που στοχεύουν στη μείωση της αναβλητικότητας και τη βελτίωση των ακαδημαϊκών επιδόσεων.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της Κλίμακας Αναβλητικότητας γίνεται με βάση τις απαντήσεις των μαθητών σε κάθε ερώτηση. Οι απαντήσεις αξιολογούνται συνήθως σε μια κλίμακα Likert, που κυμαίνεται από “Ποτέ” έως “Πάντα” ή από “Διαφωνώ πλήρως” έως “Συμφωνώ πλήρως”. Η διαδικασία βαθμονόμησης περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
Συλλογή Απαντήσεων: Οι απαντήσεις καταγράφονται και κωδικοποιούνται.
Υπολογισμός Βαθμολογιών: Οι βαθμολογίες για κάθε ερώτηση υπολογίζονται και συνοψίζονται για κάθε μαθητή.
Συνολική Βαθμολογία: Οι συνολικές βαθμολογίες συντίθενται για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της αναβλητικότητας των μαθητών.
Ερμηνεία Αποτελεσμάτων: Οι βαθμολογίες αναλύονται για να εντοπιστούν οι περιοχές που χρειάζονται παρέμβαση και να καθοριστεί το επίπεδο υποστήριξης που απαιτείται.
Βιβλιογραφία
Solomon, L.J., & Rothblum, E.D. Academic Procrastination: Frequency and Cognitive-Behavioral Correlates. Journal of Counseling Psychology. 1984;31(4):503-509.
Steel, P. The Nature of Procrastination: A Meta-Analytic and Theoretical Review of Quintessential Self-Regulatory Failure. Psychological Bulletin. 2007;133(1):65-94.
Tuckman, B.W. The Development and Concurrent Validity of the Procrastination Scale. Educational and Psychological Measurement. 1991;51(2):473-480.
Schouwenburg, H.C., Lay, C.H., Pychyl, T.A., & Ferrari, J.R. Counseling the Procrastinator in Academic Settings. American Psychological Association. 2004.