Έρευνα Μαθητών Παραγόντων Κινδύνου [SSRFPA-126]

Περιγραφή

Η “Student Survey of Risk Factors” είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που χρησιμοποιείται για να εξετάσει και να αναλύσει τους παράγοντες κινδύνου που επηρεάζουν τους μαθητές. Αυτοί οι παράγοντες κινδύνου μπορεί να περιλαμβάνουν προσωπικές, οικογενειακές, κοινωνικές και σχολικές πτυχές που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ακαδημαϊκή επίδοση, την ψυχική υγεία και τη γενική ευημερία των μαθητών.

Στόχος

Ο κύριος στόχος της έρευνας είναι να εντοπίσει τους παράγοντες κινδύνου που μπορεί να επηρεάσουν την ανάπτυξη και την ευημερία των μαθητών. Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εκπαιδευτικούς, συμβούλους, και ερευνητές για να αναπτύξουν προληπτικές παρεμβάσεις και προγράμματα υποστήριξης που θα βοηθήσουν τους μαθητές να ξεπεράσουν αυτά τα εμπόδια και να επιτύχουν στην ακαδημαϊκή και προσωπική τους ζωή.

Ανάλυση

Η “Student Survey of Risk Factors” περιλαμβάνει ερωτήσεις που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως:
• Προσωπικοί παράγοντες: Αυτοεκτίμηση, συναισθηματική ρύθμιση, και συμπεριφορές υγείας.
• Οικογενειακοί παράγοντες: Οικογενειακή δομή, υποστήριξη από την οικογένεια, και γονικές πρακτικές.
• Κοινωνικοί παράγοντες: Φιλικές σχέσεις, επιρροή συνομηλίκων, και κοινωνικές δεξιότητες.
• Σχολικοί παράγοντες: Σχολική δέσμευση, σχέσεις με τους δασκάλους, και σχολική κλίμακα.
Οι συμμετέχοντες απαντούν στις ερωτήσεις χρησιμοποιώντας μια κλίμακα Likert (π.χ., από 1 “Ποτέ” έως 5 “Πάντα”), που επιτρέπει την αξιολόγηση της συχνότητας ή της έντασης των παραγόντων κινδύνου που βιώνουν.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση της έρευνας περιλαμβάνει τη συγκέντρωση και ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών. Οι συνολικές βαθμολογίες υπολογίζονται για κάθε παράγοντα κινδύνου, και τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσδιοριστούν τα επίπεδα κινδύνου:
Χαμηλός κίνδυνος: Χαμηλές συνολικές βαθμολογίες που υποδηλώνουν ότι ο μαθητής αντιμετωπίζει λίγους ή καθόλου παράγοντες κινδύνου.
Μέτριος κίνδυνος: Μέτριες συνολικές βαθμολογίες που υποδηλώνουν ότι ο μαθητής αντιμετωπίζει κάποιους παράγοντες κινδύνου που μπορεί να απαιτούν παρακολούθηση και υποστήριξη.
Υψηλός κίνδυνος: Υψηλές συνολικές βαθμολογίες που υποδηλώνουν ότι ο μαθητής αντιμετωπίζει πολλούς ή σοβαρούς παράγοντες κινδύνου που απαιτούν άμεση παρέμβαση.

Βιβλιογραφία

Hawkins, J.D., Catalano, R.F., & Miller, J.Y. (1992). Risk and protective factors for alcohol and other drug problems in adolescence and early adulthood: Implications for substance abuse prevention. Psychological Bulletin, 112(1), 64-105.
Farrington, D.P. (2000). Explaining and preventing crime: The globalization of knowledge—The American Society of Criminology 1999 Presidential Address. Criminology, 38(1), 1-24.
Jessor, R., Turbin, M.S., & Costa, F.M. (1998). Protective factors in adolescent health behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 75(3), 788-800.