Κλίμακα Βοηθητικής και Εκφραστικής Συμπεριφοράς [HVBS]
Ανάλυση
Η Helping and Voice Behaviors Scale είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο που χρησιμοποιείται για να αξιολογήσει τις συμπεριφορές των εργαζομένων που συμβάλλουν στην ομαδική εργασία και την οργανωτική αποτελεσματικότητα. Η κλίμακα περιέχει δύο διαστάσεις: τη Βοηθητική (Helping) Συμπεριφορά και την Εκφραστική (Voice) Συμπεριφορά. Η βοηθητική συμπεριφορά αναφέρεται στις πράξεις που κάνουν οι εργαζόμενοι για να βοηθήσουν τους συναδέλφους τους, ενώ η εκφραστική συμπεριφορά αναφέρεται στις ενέργειες που κάνουν για να εκφράσουν τις απόψεις, τις ανησυχίες και τις προτάσεις τους.
Στόχος
Ο στόχος της κλίμακας είναι να μετρήσει την προθυμία των εργαζομένων να συμμετέχουν ενεργά και να συμβάλλουν θετικά στην ομάδα και τον οργανισμό. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να βοηθήσουν τους οργανισμούς να εντοπίσουν δυνατά και αδύνατα σημεία στην ομαδική εργασία και να αναπτύξουν στρατηγικές για την ενίσχυση της συνεργασίας και της επικοινωνίας.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της κλίμακας γίνεται συνήθως με τη χρήση ενός πενταβάθμιου ή επταβάθμιου συστήματος Likert, όπου οι απαντήσεις κυμαίνονται από “Ποτέ” έως “Πάντα” ή “Διαφωνώ Απόλυτα” έως “Συμφωνώ Απόλυτα”.
Βιβλιογραφία
Van Dyne, L., & LePine, J. A. (1998). “Helping and voice extra-role behaviors: Evidence of construct and predictive validity.” Academy of Management Journal, 41(1), 108-119.
Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., Paine, J. B., & Bachrach, D. G. (2000). “Organizational citizenship behaviors: A critical review of the theoretical and empirical literature and suggestions for future research.” Journal of Management, 26(3), 513-563.
Organ, D. W. (1988). “Organizational Citizenship Behavior: The Good Soldier Syndrome.” Lexington Books.