Ερωτηματολόγιο Ικανοποίησης Διαπροσωπικής Επικοινωνίας [ICSI-19]
Ανάλυση
Το Ερωτηματολόγιο Ικανοποίησης Διαπροσωπικής Επικοινωνίας (ICSI) είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της διαπροσωπικής επικοινωνίας μεταξύ ατόμων. Αποτελείται από έξι δηλώσεις που αναφέρονται σε διαφορετικές πτυχές της επικοινωνίας, όπως η κατανόηση, η ακρόαση, το ενδιαφέρον και η συναισθηματική αντίληψη. Οι συμμετέχοντες καλούνται να βαθμολογήσουν αυτές τις δηλώσεις σε μια κλίμακα από “Πάντα” έως “Ποτέ”.
Στόχος
Ο στόχος του συγκεκριμένου ερωτηματολογίου είναι να αξιολογήσει και να μετρήσει την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας μεταξύ ατόμων. Μέσα από τις έξι δηλώσεις του, το ερωτηματολόγιο αποσκοπεί να καταγράψει την αίσθηση κατανόησης, ακρόασης και συναισθηματικής αντίληψης που βιώνουν οι συμμετέχοντες κατά τις διαπροσωπικές τους αλληλεπιδράσεις. Επιπλέον, εξετάζει το ενδιαφέρον και την ικανοποίηση που απορρέουν από αυτές τις αλληλεπιδράσεις. Με αυτόν τον τρόπο, το ICSI παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες στην επικοινωνία, βοηθώντας τα άτομα και τις ομάδες να εντοπίσουν περιοχές προς βελτίωση. Ο απώτερος στόχος είναι η ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων και η προαγωγή μιας πιο αποτελεσματικής και ικανοποιητικής επικοινωνιακής εμπειρίας σε διάφορα περιβάλλοντα, όπως το οικογενειακό, το εργασιακό και το κοινωνικό πλαίσιο.
Βαθμονόμηση
Το ερωτηματολόγιο ICSI-19 αποτελείται από 19 στοιχεία τα οποία απαντιούνται ως εξής:
7 = Συμφωνώ απόλυτα
6 = Συμφωνώ μέτρια
5 = Συμφωνώ ελαφρώς
4 = Ουδέτερος/η
3 = Διαφωνώ ελαφρώς
2 = Διαφωνώ μέτρια
1 = Διαφωνώ απόλυτα
Βιβλιογραφία
Hecht‚ M. (1978). The conceptualization and measurement of interpersonal communication satisfaction. Human Communication Research‚ 4‚ 253-264. doi:10. 1111/ j.1468-2958.1978.tb00614.x
Hecht‚ M. (1978). Toward a conceptualization of communication satisfaction. Quarterly Journal of Speech‚ 64‚ 47-62. doi: 10.1080/00335637809383411
Rubin‚ R. B.‚ Palmgreen‚ P.‚ & Sypher‚ H. E. (1994). Communication research measures: A sourcebook. New York: Guilford
Hecht‚ M. L. (2004). Interpersonal communication satisfaction inventory. In R. B. Rubin‚ P. Palmgreen‚ & H. E. Sypher (Eds.)‚ Communication research measures: A sourcebook (pp. 217-222). New York‚ NY: Routledge.
Shroff‚ Havovi B. (2014). Family Resiliency‚ Sense of Coherence‚ Social Support and Psychosocial Interventions: Reducing Caregiver Burden and Determining the Quality of Life in Persons with Alzheimer’s Disease. Florida Atlantic University‚ Doctoral Dissertation.
Whalen‚ Christina S.‚ (2015). “Is the Reception Better on a Different Channel? Interpersonal Communication Satisfaction of Introverts and Extraverts During Face-to-Face Versus Instant Messenger Conversations” . Scripps Senior Theses. Paper 543. http://scholarship.claremont.edu/scripps_theses/543