Ερωτηματολόγιο Συνιστωσών Ικανοποίησης [CSQ-9]

Περιγραφή Ερωτηματολογίου

Το Ερωτηματολόγιο Στοιχείων Ικανοποίησης (CSQ) είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της ικανοποίησης των ατόμων σε διάφορους τομείς, όπως οι υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης, το εργασιακό περιβάλλον ή οι καθημερινές δραστηριότητες. Η κλίμακα περιλαμβάνει διαφορετικές διαστάσεις ικανοποίησης, όπως η ποιότητα των υπηρεσιών, η απόδοση, η εξυπηρέτηση πελατών, η άνεση και η συνολική εμπειρία. Κάθε διάσταση συνήθως μετράται μέσω ερωτήσεων που αξιολογούνται σε κλίμακα Likert, η οποία κυμαίνεται από «πολύ δυσαρεστημένος» έως «πολύ ικανοποιημένος».

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Η ανάλυση δεδομένων για το CSQ περιλαμβάνει τη συλλογή των απαντήσεων των συμμετεχόντων και την εξαγωγή μέσων όρων ή άλλων στατιστικών δεικτών για την καταγραφή του επιπέδου ικανοποίησης. Μπορούν να εφαρμοστούν πιο προχωρημένες στατιστικές μέθοδοι, όπως η ανάλυση παραγόντων ή η ανάλυση συσχέτισης, για την εξέταση των σχέσεων μεταξύ διαφορετικών διαστάσεων της ικανοποίησης. Αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για:
Παροχή ανατροφοδότησης και βελτίωση των υπηρεσιών, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες των ατόμων.
Σχεδιασμό παρεμβάσεων σε τομείς όπου εντοπίζονται χαμηλά επίπεδα ικανοποίησης.
Σύγκριση των επιπέδων ικανοποίησης μεταξύ διαφορετικών ομάδων ατόμων ή οργανισμών.

Σκοπός

Ο σκοπός του CSQ είναι να αξιολογήσει την ικανοποίηση των χρηστών, πελατών ή ασθενών από μια συγκεκριμένη υπηρεσία, προϊόν ή εμπειρία. Με τη χρήση του ερωτηματολογίου, οι ερευνητές και οι οργανισμοί μπορούν να:
Εντοπίσουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία των υπηρεσιών που παρέχουν.
Παρακολουθούν τις αλλαγές στην ικανοποίηση με την πάροδο του χρόνου ή μετά από συγκεκριμένες βελτιώσεις.
Βελτιστοποιούν την ποιότητα και την απόδοση της παρεχόμενης υπηρεσίας, βασιζόμενοι στα δεδομένα ικανοποίησης.

Διακρίβωση

Η διακρίβωση του CSQ βασίζεται στις απαντήσεις των συμμετεχόντων σε κάθε ερώτηση. Συνήθως χρησιμοποιείται η κλίμακα Likert για την καταγραφή της ικανοποίησης, με συγκεκριμένες τιμές που αντιστοιχούν σε κάθε επίπεδο ικανοποίησης (π.χ., 1 = πολύ δυσαρεστημένος, 5 = πολύ ικανοποιημένος). Οι τιμές αυτές συνδυάζονται για τον υπολογισμό συνολικών βαθμολογιών ικανοποίησης, και πραγματοποιείται στατιστική ανάλυση για την εξαγωγή αντίστοιχων μέσων όρων και επιπέδων ικανοποίησης ανά κατηγορία. Αυτό βοηθά στη δημιουργία σαφών δεικτών που επιτρέπουν συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών ομάδων ή χρονικών περιόδων.

Βιβλιογραφία

Diener, E., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The Satisfaction with Life Scale. Journal of Personality Assessment, 49(1), 71-75.
Cantril, H. (1965). The patterns of human concern. New Brunswick, NJ: Rutgers University Press.
Robinson, John P., Shaver, Phillip R. (1969). Measures of Political Attitudes. Institute for Social Research, University of Michigan. Ann Arbor, Michigan.