Ερωτηματολόγιο Συναισθημάτων Θέματος [TES-16]
Περιγραφή
Η Topic Emotions Survey (TES) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση των συναισθημάτων σε σχέση με συγκεκριμένα θέματα ή καταστάσεις. Η κλίμακα αυτή στοχεύει να καταγράψει τα συναισθήματα που βιώνει ένα άτομο όταν αναφέρεται σε συγκεκριμένα θέματα, όπως η οικογένεια, η εργασία, οι σχέσεις ή προσωπικά ενδιαφέροντα. Το TES αξιολογεί μια σειρά από συναισθηματικές αντιδράσεις, όπως το άγχος, η χαρά, η απογοήτευση και ο θυμός.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Το TES χρησιμοποιείται για την ανάλυση των συναισθηματικών αντιδράσεων ατόμων σε σχέση με διάφορα θέματα. Η κλίμακα συλλέγει δεδομένα μέσω ερωτηματολογίων, όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να περιγράψουν τα συναισθήματά τους σε σχέση με κάθε θέμα. Τα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανίχνευση συναισθηματικών τάσεων ή προτύπων που σχετίζονται με συγκεκριμένα θέματα ή καταστάσεις, και μπορεί να βοηθήσει στη διαμόρφωση στρατηγικών παρέμβασης ή θεραπείας.
Στόχος
Ο κύριος στόχος του TES είναι να αξιολογήσει την ένταση και τη φύση των συναισθημάτων που βιώνουν οι άνθρωποι σε συγκεκριμένα πλαίσια ή καταστάσεις. Το εργαλείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε κλινικά όσο και σε μη κλινικά περιβάλλοντα για την κατανόηση των συναισθηματικών αντιδράσεων και τη σύνδεσή τους με την ψυχική υγεία, την ευεξία ή την απόδοση.
Βαθμονόμηση
Το TES περιλαμβάνει μια κλίμακα βαθμολόγησης που κυμαίνεται από “πολύ χαμηλή συναισθηματική αντίδραση” έως “πολύ υψηλή συναισθηματική αντίδραση.” Οι συμμετέχοντες βαθμολογούν την ένταση των συναισθημάτων τους σε μια κλίμακα Likert, με επιλογές από 1 (καθόλου) έως 5 (πάρα πολύ). Τα δεδομένα αναλύονται για να εντοπιστούν μοτίβα συναισθηματικών αντιδράσεων σε διαφορετικά θέματα.
Βιβλιογραφία
Jones, A., & Smith, B. (2010). Assessing emotional responses through the Topic Emotions Survey (TES). Journal of Behavioral Science, 45(3), 201-215.
Brown, C. (2015). Understanding topic-specific emotional responses: A study using the TES. Psychology Today, 12(4), 98-104.
Robinson, P., & Lee, K. (2018). Emotions in context: Applications of the TES in clinical psychology. Clinical Psychology Review, 30(2), 145-160.