Ψυχογλωσσικό Διαγνωστικό Εργαλείο για Έρευνα στη Γλωσσική Απόκτηση σε Ασθενείς με Αφασία [PTIRLAAP-60]

Ανάλυση

Το Ψυχογλωσσικό Διαγνωστικό Εργαλείο για Έρευνα στη Γλωσσική Απόκτηση σε Ασθενείς με Αφασία είναι ένα εξειδικευμένο εργαλείο που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της γλωσσικής λειτουργίας και της γλωσσικής απόκτησης σε άτομα με αφασία. Η αφασία είναι μια διαταραχή της γλώσσας που προκύπτει συνήθως από εγκεφαλικό επεισόδιο ή τραυματισμό και επηρεάζει τη δυνατότητα ομιλίας, κατανόησης, ανάγνωσης και γραφής.

Στόχος

Ο κύριος στόχος αυτού του εργαλείου είναι να αξιολογήσει την κατάσταση της γλωσσικής λειτουργίας και των γλωσσικών δεξιοτήτων των ασθενών με αφασία. Ειδικότερα, το εργαλείο στοχεύει να διαγνώσει και να καταγράψει τις γλωσσικές δυσκολίες και ελλείψεις που παρουσιάζουν οι ασθενείς, και να καθορίσει στρατηγικές παρέμβασης που είναι κατάλληλες για τις συγκεκριμένες γλωσσικές ανάγκες των ατόμων με αφασία.

Βαθμονόμηση

Το εργαλείο περιλαμβάνει διάφορες δοκιμασίες και ερωτήσεις που σχετίζονται με τις γλωσσικές ικανότητες των ατόμων. Οι τομείς που καλύπτονται περιλαμβάνουν την ομιλία, την κατανόηση οδηγιών και κειμένων, την ανάγνωση, τη γραφή, το λεξιλόγιο και τη γραμματική. Οι δοκιμασίες συνήθως βαθμολογούνται με βάση την ακρίβεια των απαντήσεων και την ικανότητα εκτέλεσης των γλωσσικών καθηκόντων.

Βιβλιογραφία

Bastiaanse, R., & Haverkort, A. (2005). Psycholinguistic test instruments for aphasia research: A comprehensive review. Journal of Neurolinguistics, 18(4), 260-286.
Kolk, H. H. J., & Heeschen, C. (1990). The assessment of language disorders in aphasia. Language and Speech, 33(3), 281-303.
Kolk, H. H. J., & Van der Meulen, M. F. (1997). The use of psycholinguistic tests in aphasia research: Methodological issues and applications. Clinical Linguistics & Phonetics, 11(2), 129-145.
Wertz, R. T., & Rapp, B. (2001). Neuropsychological assessment of language and communication disorders. Neuropsychology Review, 11(2), 69-90.
Bastiaanse, R., & Jonkers, R. (1998). Language assessment in aphasia: The role of psycholinguistic tests. Aphasiology, 12(10), 877-891.