Ερωτηματολόγιο Δεξιοτήτων Radboud [RSQ-45]
Ανάλυση
Το Ερωτηματολόγιο Δεξιοτήτων Radboud σχεδιάστηκε για την αξιολόγηση μιας σειράς δεξιοτήτων που σχετίζονται με την προσωπική ανάπτυξη και την ακαδημαϊκή επιτυχία. Το RSQ συνήθως επικεντρώνεται σε δεξιότητες που σχετίζονται με τη μάθηση, την αυτοδιαχείριση και την κοινωνική αλληλεπίδραση, με στόχο την κατανόηση των δυνατών και αδύνατων σημείων των ατόμων.
Στόχος
Ο κύριος στόχος του RSQ είναι να αξιολογήσει διάφορες δεξιότητες που σχετίζονται με την επιτυχία και την ευημερία σε ακαδημαϊκά και προσωπικά πλαίσια. Τα δεδομένα που συλλέγονται μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατανόηση της επίδρασης των δεξιοτήτων αυτών στην απόδοση και για την ανάπτυξη παρεμβάσεων που στοχεύουν στη βελτίωση των δεξιοτήτων αυτών.
Βαθμονόμηση
Η RSQ περιλαμβάνει μια σειρά από δηλώσεις ή ερωτήσεις που βαθμολογούνται σε μια κλίμακα Likert, συνήθως από 1 (καθόλου) έως 5 (πολύ). Οι ερωτήσεις καλύπτουν διάφορες πτυχές των δεξιοτήτων, όπως τη διαχείριση χρόνου, την επίλυση προβλημάτων και τις κοινωνικές δεξιότητες. Η συνολική βαθμολογία προκύπτει από το άθροισμα των βαθμολογιών των επιμέρους ερωτήσεων για κάθε τομέα.
Βιβλιογραφία
Van der Molen, H. T., & Groot, W. (2000). Assessment of Job Skills: Measurement and Impact on Employment. Journal of Vocational Behavior, 56(2), 228-247.
Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2012). The Nature of Cognition: A Comprehensive Guide. MIT Press.
Schmidt, F. L., & Hunter, J. E. (1998). The Validity and Utility of Selection Methods in Personnel Psychology: Practical and Theoretical Implications of 85 Years of Research Findings. Psychological Bulletin, 124(2), 262-274.