Κλίμακα Συμπεριφορών κατά την Εργασία [OTJBS]
Ανάλυση
Η Κλίμακα Συμπεριφορών κατά την Εργασία αναπτύχθηκε για να αξιολογήσει διάφορες συμπεριφορές που επιδεικνύουν οι εργαζόμενοι κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Αυτές οι συμπεριφορές μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την απόδοση και την αποτελεσματικότητα τόσο των ίδιων των εργαζομένων όσο και του οργανισμού. Οι βασικές διαστάσεις της κλίμακας μπορεί να περιλαμβάνουν την εργασιακή απόδοση, την επαγγελματική συμπεριφορά, την ομαδικότητα, την προσαρμοστικότητα και την πρωτοβουλία.
Στόχος
Ο στόχος της κλίμακας είναι να παρέχει μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση των συμπεριφορών των εργαζομένων κατά την εργασία τους. Η κατανόηση αυτών των συμπεριφορών μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των θετικών συμπεριφορών, ενισχύοντας έτσι τη συνολική απόδοση και την εργασιακή ικανοποίηση.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση πραγματοποιείται με τη χρήση μιας κλίμακας Likert, όπου οι συμμετέχοντες αξιολογούν τη συχνότητα ή την ένταση των συμπεριφορών τους σε διάφορες δηλώσεις που σχετίζονται με τις διαστάσεις της κλίμακας.
Βιβλιογραφία
Campbell, J. P., McCloy, R. A., Oppler, S. H., & Sager, C. E. (1993). A Theory of Performance. In N. Schmitt & W. C. Borman (Eds.), Personnel Selection in Organizations (pp. 35-70). Jossey-Bass.
Borman, W. C., & Motowidlo, S. J. (1993). Expanding the Criterion Domain to Include Elements of Contextual Performance. In N. Schmitt & W. C. Borman (Eds.), Personnel Selection in Organizations (pp. 71-98). Jossey-Bass.
Viswesvaran, C., & Ones, D. S. (2000). Perspectives on Models of Job Performance. International Journal of Selection and Assessment, 8(4), 216-226.