Schedule for Affective Disorders and Schizophrenia for School-Age Children-Present and Lifetime [K-SADS-PL]
Συνέντευξη για Διαταραχές Συναισθήματος και Σχιζοφρένεια σε Παιδιά Σχολικής Ηλικίας – Παρόν και Διά Βίου Επεισόδιο
Σκοπός Συνέντευξης
Η συνέντευξη είχε στόχο να διερευνήσει την ύπαρξη ψυχοπαθολογικών συμπτωμάτων και να θέσει ψυχιατρικές διαγνώσεις σε παιδιά και εφήβους.
Ανάλυση Συνέντευξης
Η συνέντευξη έγινε από τον Kaufman και τους συνεργάτες του το 1997 και πρόκειται για μια ημιδομημένη παιδοψιατρική συνέντευξη που βασίζεται σε ερωτηματολόγιο για ενήλικες [SADS]. Αποτελεί εξέλιξη της συνέντευξης K-SAD-Present η οποία έχει σταθμιστεί σε ελληνικό κλινικό πληθυσμό παιδιών και εφήβων.
Βαθμολόγηση Συνέντευξης
Το κάθε σύμπτωμα ξεχωριστά βαθμολογείται σε μια κλίμακα 4 διαβαθμίσεων όπου το 0=δεν υπάρχουν πληροφορίες, 1= δεν υπάρχει, 2=υπάρχει υπό τον ουδό, 3= υπάρχει στον ουδό ή πάνω από τον ουδό. Ο τρόπος βαθμολόγησης γίνεται με βάση τις απαντήσεις των γονέων και εκείνες του παιδιού όμως παράλληλα με αυτές τις βαθμολογίες δίνει και μια τρίτη που είναι η συνολική βαθμολογία βασισμένη στις δύο προηγούμενες αλλά και στη δική του κλινική κρίση.
Στατιστική Ανάλυση
Η συνολική βαθμολογία δίνεται να καταγράψει την ύπαρξη ή όχι ενός σημείου που ξεκινά ένα ψυχολογικό αποτέλεσμα.
Εγκυρότητα και Αξιοπιστία Συνέντευξης
Η νεότερη μορφή της συνέντευξης K-SADS-PL βρίσκεται στην διαδικασία ελέγχου της εγκυρότητας και αξιοπιστίας της σε ελληνικό πληθυσμό.
Βιβλιογραφία
Chambers, W. J., Puig-Antich, J., Hirsch, M., Paez, P., Ambrosini, P. J., Tabrizi, M. A., & Davies, M. (1985). The assessment of affective disorders in children and adolescents by semistructured interview: test-retest reliability of the Schedule for Affective Disorders and Schizophrenia for School-Age Children, Present Episode Version. Archives of general psychiatry, 42(7), 696-702.
Kaufman, J., Birmaher, B., Brent, D., Rao, U. M. A., Flynn, C., Moreci, P., … & Ryan, N. (1997). Schedule for affective disorders and schizophrenia for school-age children-present and lifetime version (K-SADS-PL): initial reliability and validity data. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 36(7), 980-988.
Kolaitis, G., Korpa, T., Kolvin, I., & Tsiantis, J. (2003). Schedule for affective disorders and schizophrenia for school-age children-present episode (K-SADS-P): a pilot inter-rater reliability study for Greek children and adolescents. European Psychiatry, 18(7), 374-375.
Trowell, J., Joffe, I., Campbell, J., Clemente, C., Almqvist, F., Soininen, M., … & Tsiantis, J. (2007). Childhood depression: a place for psychotherapy. European child & adolescent psychiatry, 16(3), 157-167.