Κλίμακα αξιολόγησης κινήτρων σχολικών επιτευγμάτων- Βαθμολογία δασκάλου [SAMRST-15]
Ανάλυση
Η ανάλυση του ερωτηματολογίου επικεντρώνεται στην κατανόηση του τρόπου που οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται και αξιολογούν τις κίνητρα των μαθητών τους. Κάθε ερώτηση έχει σχεδιαστεί για να μετρήσει διαφορετικές διαστάσεις της σχολικής επιτυχίας, όπως η ικανότητα του μαθητή να θέτει και να επιτυγχάνει στόχους, η ικανότητά του να διαχειρίζεται την αποτυχία και η συνολική του στάση απέναντι στη μάθηση. Τα αποτελέσματα βοηθούν στην αναγνώριση των περιοχών όπου οι μαθητές μπορεί να χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη ή ενίσχυση.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της κλίμακας είναι να παρέχει μια αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση της σχολικής κίνητρας των μαθητών από την πλευρά των εκπαιδευτικών τους. Η αξιολόγηση αυτή επιτρέπει τη διαμόρφωση στρατηγικών παρέμβασης που στοχεύουν στη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών και στην ενίσχυση της ακαδημαϊκής τους αυτοεκτίμησης. Με την ανάλυση των αποτελεσμάτων, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εντοπίσουν συγκεκριμένα προβλήματα και να αναπτύξουν κατάλληλα προγράμματα υποστήριξης.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της κλίμακας πραγματοποιείται με βάση τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών στις διάφορες ερωτήσεις. Κάθε ερώτηση αξιολογείται με μια κλίμακα Likert, η οποία συνήθως κυμαίνεται από 1 έως 5, όπου 1 σημαίνει “εντελώς διαφωνώ” και 5 σημαίνει “εντελώς συμφωνώ”. Οι βαθμολογίες συγκεντρώνονται και συνοψίζονται για να δημιουργήσουν μια συνολική εικόνα της σχολικής κίνητρας του μαθητή. Η ανάλυση των δεδομένων επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τις αδυναμίες και τις ισχυρές πλευρές των μαθητών.
Βιβλιογραφία
Chiu‚ L-H. (1997) Development and validation of the school achievement motivation rating scale. Educational and Psychological Measurement‚ 57‚ 292-3.