Κλίμακα κοινωνικής ικανότητας — Γονική έκδοση [SCSPV-12]
Ανάλυση
Το Social Competence Scale — Parent Version (SCS-PV) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που σχεδιάστηκε για να μετρά την κοινωνική ικανότητα των παιδιών από την προοπτική των γονέων. Αυτό το ερωτηματολόγιο χρησιμοποιείται συχνά σε έρευνες και κλινικές εφαρμογές για να αξιολογήσει τις κοινωνικές δεξιότητες και την κοινωνική συμπεριφορά των παιδιών, όπως την ικανότητα να συνεργάζονται, να επιδεικνύουν ενσυναίσθηση και να διατηρούν θετικές σχέσεις με τους συνομηλίκους τους. Το SCS-PV είναι διαρθρωμένο σε μορφή αυτοαναφοράς, όπου οι γονείς καλούνται να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτήσεων σχετικά με τη συμπεριφορά και τις αλληλεπιδράσεις των παιδιών τους.
Στόχος
Ο κύριος στόχος του SCS-PV είναι να παρέχει μια αξιόπιστη και έγκυρη μέτρηση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών από τη σκοπιά των γονέων. Αυτό επιτρέπει στους ερευνητές και στους επαγγελματίες υγείας να αποκτήσουν μια καλύτερη κατανόηση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων των παιδιών και της κοινωνικής τους ανάπτυξης. Μέσω της χρήσης αυτού του εργαλείου, μπορούν να εντοπιστούν περιοχές που χρειάζονται παρέμβαση ή ενίσχυση, συμβάλλοντας στη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών και στην προώθηση της θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του SCS-PV γίνεται μέσω μιας κλίμακας Likert, όπου οι γονείς καλούνται να βαθμολογήσουν τη συχνότητα ή την ένταση της συμπεριφοράς των παιδιών τους σε διάφορες καταστάσεις. Συνήθως, η κλίμακα αυτή κυμαίνεται από το 1 (ποτέ) έως το 5 (πάντα). Οι απαντήσεις των γονέων συγκεντρώνονται και αναλύονται για να προκύψουν συνολικές βαθμολογίες που αντιπροσωπεύουν την κοινωνική ικανότητα του παιδιού. Οι υψηλότερες βαθμολογίες δείχνουν μεγαλύτερη κοινωνική ικανότητα, ενώ οι χαμηλότερες υποδεικνύουν περιοχές που μπορεί να χρειάζονται βελτίωση. Η αξιοπιστία και η εγκυρότητα του εργαλείου εξασφαλίζονται μέσω εκτεταμένων ερευνητικών δοκιμών και στατιστικών αναλύσεων.
Βιβλιογραφία
Clark‚ L.‚ Gresham‚ F.M.‚ & Elliott‚ S.N. (1985). Development and validation of a social skills assessment measure: The TROSS-C. Journal of Psychoeducational Assessment‚ 4‚ 347-356.
Gesten‚ E.L. (1976). A Health Resources Inventory: The development of a measure of the personal and social competence of primary-grade children. Journal of Consulting and Clinical Psychology‚ 44‚ 775-786.
Kendall‚ P.C.‚ & Wilcox‚ L.E. (1979). Self-control in children: Development of a rating scale. Journal of Consulting and Clinical Psychology‚ 47‚ 1020-1029.