Απογραφή Κοινωνικής Ευθύνης

 

 

Ανάλυση

 

Η ανάλυση του SRI περιλαμβάνει την αξιολόγηση της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας του εργαλείου μέσω στατιστικών μεθόδων, όπως η ανάλυση παραγόντων, η εσωτερική συνέπεια (μέσω του Cronbach’s alpha) και η επαναληψιμότητα των μετρήσεων (test-retest reliability). Εξετάζονται οι επιμέρους διαστάσεις του ερωτηματολογίου και η συνεισφορά τους στην συνολική αξιολόγηση της κοινωνικής ευθύνης.

 

Στόχος

 

Ο στόχος του SRI είναι να παρέχει ένα ολοκληρωμένο εργαλείο για την αξιολόγηση της κοινωνικής ευθύνης σε οργανισμούς και άτομα. Χρησιμοποιείται για την ενίσχυση της κατανόησης των πρακτικών κοινωνικής ευθύνης και για την προαγωγή βέλτιστων πρακτικών σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Επίσης, επιτρέπει την παρακολούθηση της προόδου σε θέματα κοινωνικής ευθύνης και την ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας.

 

Βαθμονόμηση

 

Η βαθμονόμηση του SRI γίνεται μέσω μιας κλίμακας Likert, όπου οι απαντήσεις κυμαίνονται από το 1 (διαφωνώ απόλυτα) έως το 5 (συμφωνώ απόλυτα). Οι ερωτήσεις καλύπτουν διάφορες πτυχές της κοινωνικής ευθύνης, και οι συνολικές βαθμολογίες υπολογίζονται αθροίζοντας τις βαθμολογίες των επιμέρους ερωτήσεων. Υψηλότερες βαθμολογίες υποδεικνύουν υψηλότερο επίπεδο αντιλαμβανόμενης κοινωνικής ευθύνης και δέσμευσης.

 

Βιβλιογραφία

 

Η βιβλιογραφία για το SRI περιλαμβάνει ερευνητικές μελέτες που εξετάζουν την ανάπτυξη και την επικύρωση του εργαλείου. Μία σημαντική πηγή είναι η εργασία των Maignan και Ferrell (2000), που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “Journal of Business Research”, η οποία διερευνά τη μέτρηση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και προτείνει μοντέλα αξιολόγησης. Επίσης, η μελέτη των Wood (1991) σχετικά με την εταιρική κοινωνική απόδοση παρέχει μια θεωρητική βάση για την κατανόηση και την εφαρμογή της κοινωνικής ευθύνης, αποτελώντας θεμέλιο για την ανάπτυξη του SRI.