Κλίμακα Swanson, Nolan, και Pelham, Έκδοση IV – Μορφή Δασκάλου [SNAP-IV-26]
Ανάλυση
Η Κλίμακα Swanson, Nolan, και Pelham, Έκδοση IV – Μορφή Δασκάλου (SNAP-IV Teacher Form) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που χρησιμοποιείται από τους δασκάλους για να παρατηρήσουν και να καταγράψουν τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας) και της Αντιθετικής Προκλητικής Διαταραχής (ΑΠΔ) στους μαθητές. Η κλίμακα περιλαμβάνει δηλώσεις που αξιολογούν τα επίπεδα απροσεξίας, υπερκινητικότητας/παρορμητικότητας και συμπεριφορικών προβλημάτων.
Στόχος
Ο στόχος της Κλίμακας SNAP-IV είναι να παρέχει στους δασκάλους ένα αξιόπιστο και έγκυρο εργαλείο για την παρατήρηση και την αξιολόγηση των συμπτωμάτων της ΔΕΠΥ και της ΑΠΔ στους μαθητές, ώστε να υποστηριχθεί η διάγνωση και η παρέμβαση.
Βαθμονόμηση
Η Κλίμακα SNAP-IV περιλαμβάνει 26 δηλώσεις που αξιολογούν τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ και της ΑΠΔ σε μια κλίμακα Likert 4 βαθμίδων («καθόλου», «λίγο», «αρκετά», «πολύ»). Οι δάσκαλοι καλούνται να αξιολογήσουν τη συχνότητα των συμπτωμάτων που παρατηρούν στους μαθητές τους κατά τη διάρκεια των τελευταίων 6 μηνών. Οι δηλώσεις αφορούν συμπτώματα απροσεξίας (π.χ., “Δεν φαίνεται να ακούει όταν του/της μιλούν άμεσα”), υπερκινητικότητας/παρορμητικότητας (π.χ., “Δυσκολεύεται να παραμείνει καθιστός/ή όταν του/της ζητείται”) και αντιθετικής συμπεριφοράς (π.χ., “Συχνά χάνει την ψυχραιμία του/της”).
Βιβλιογραφία
Swanson, J. M., & Pelham, W. E. (1992). The SNAP-IV Rating Scale. Irvine, CA: University of California Child Development Center.