Έρευνα για τις ανησυχίες του αυτισμού Έκδοση γονέα [AWSPV-57]

Περιγραφή Έρευνας

Autism Worries Survey Parent Version (AWSPV) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που έχει σχεδιαστεί για να καταγράφει τις συγκεκριμένες ανησυχίες και προβληματισμούς των γονέων που έχουν παιδιά με αυτισμό. Το AWSPV στοχεύει να καταγράψει το εύρος των ανησυχιών που μπορεί να έχουν οι γονείς σχετικά με την ανάπτυξη, τη συμπεριφορά, τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, την εκπαίδευση και το μέλλον του παιδιού τους.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Δομή Κλίμακας
Το AWSPV αποτελείται από διάφορα στοιχεία που μετρούν την ένταση και τη συχνότητα των ανησυχιών των γονέων σχετικά με διάφορες πτυχές της ανατροφής ενός παιδιού με αυτισμό.
Οι γονείς καλούνται να αξιολογήσουν το επίπεδο ανησυχίας τους σε μια κλίμακα Likert, που κυμαίνεται συνήθως από 1 (καθόλου ανησυχία) έως 5 (εξαιρετικά ανήσυχος).
Ανάλυση Δεδομένων:
Περιγραφική Στατιστική: Υπολογισμός μέσων όρων, τυπικών αποκλίσεων και κατανομών συχνότητας για τις απαντήσεις, προκειμένου να κατανοηθεί το γενικό μοτίβο ανησυχιών μεταξύ των γονέων.
Συνολικό Σκορ: Το συνολικό σκορ προκύπτει από την πρόσθεση των βαθμολογιών όλων των στοιχείων. Υψηλότερα σκορ υποδηλώνουν μεγαλύτερο επίπεδο ανησυχίας.
Ανάλυση Υποκλίμακων: Εάν το AWSPV περιλαμβάνει διαφορετικές υποκλίμακες, όπως ανησυχίες για κοινωνικές δεξιότητες, εκπαίδευση ή μελλοντική ανεξαρτησία, η ανάλυσή τους ξεχωριστά μπορεί να προσφέρει πληροφορίες για συγκεκριμένους τομείς ανησυχίας.

Χρήση Δεδομένων

Κλινική Αξιολόγηση: Η έρευνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κλινικούς επαγγελματίες για να εντοπίσουν συγκεκριμένους τομείς όπου οι γονείς χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη ή πόρους για τη διαχείριση της κατάστασης του παιδιού τους.
Έρευνα: Τα δεδομένα που συλλέγονται μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μελέτες που εξετάζουν τον αντίκτυπο των γονεϊκών ανησυχιών στη δυναμική της οικογένειας, στην ψυχική υγεία και στην αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων.
Ανάπτυξη Προγραμμάτων: Οργανισμοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα αποτελέσματα για να αναπτύξουν στοχευμένα προγράμματα και υπηρεσίες που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των πιο κοινών και πιεστικών ανησυχιών των γονέων που έχουν παιδιά με αυτισμό.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του AWSPV είναι να παρέχει ένα αξιόπιστο και έγκυρο μέτρο για την αξιολόγηση των ανησυχιών και προβληματισμών των γονέων που έχουν παιδιά με αυτισμό. Συγκεκριμένοι στόχοι περιλαμβάνουν:
Αναγνώριση: Την αναγνώριση των πιο κοινών ανησυχιών και προβληματισμών των γονέων, για την ενημέρωση της κλινικής πρακτικής και των υπηρεσιών υποστήριξης.
Υποστήριξη: Την καθοδήγηση της ανάπτυξης πόρων και παρεμβάσεων προσαρμοσμένων στις συγκεκριμένες ανάγκες των οικογενειών με παιδιά με αυτισμό.
Έρευνα: Την υποστήριξη ερευνητικών προσπαθειών για την κατανόηση της σχέσης μεταξύ των γονεϊκών ανησυχιών και των αποτελεσμάτων των παιδιών, καθώς και της αποτελεσματικότητας διαφόρων στρατηγικών υποστήριξης.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του AWSPV περιλαμβάνει τη διασφάλιση της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας του εργαλείου. Τα βασικά βήματα περιλαμβάνουν:
Αξιολόγηση Εγκυρότητας:
Εγκυρότητα Περιεχομένου: Εξασφάλιση ότι τα στοιχεία καλύπτουν επαρκώς το φάσμα των ανησυχιών που μπορεί να έχουν οι γονείς παιδιών με αυτισμό.
Εγκυρότητα Κριτηρίου: Εξέταση της συσχέτισης με άλλες καθιερωμένες μετρήσεις γονεϊκού άγχους, ανησυχίας και ψυχικής υγείας.
Εγκυρότητα Κατασκευής: Εξασφάλιση ότι το εργαλείο μετρά με ακρίβεια την έννοια της γονεϊκής ανησυχίας σε σχέση με την ανατροφή παιδιού με αυτισμό.
Αξιολόγηση Αξιοπιστίας:
Εσωτερική Συνοχή: Υπολογισμός του συντελεστή Cronbach’s alpha για να διασφαλιστεί η συνέπεια των στοιχείων της έρευνας.
Επαναληψιμότητα: Αξιολόγηση της σταθερότητας του εργαλείου με την επαναλαμβανόμενη εφαρμογή του στους ίδιους συμμετέχοντες με την πάροδο του χρόνου.

Βιβλιογραφία

Smith, L. E., Greenberg, J. S., & Mailick, M. R. (2014). “The impact of childhood autism on parents and family: A focus on parental stress, sibling relationships, and family dynamics.” Journal of Autism and Developmental Disorders, 44(5), 1168-1182.
Hastings, R. P., & Brown, T. (2002). “Behavior problems of children with autism, parental self-efficacy, and mental health.” American Journal on Mental Retardation, 107(3), 222-232.
Phelps, K. W., McCammon, S. L., Wuensch, K. L., & Golden, J. A. (2009). “Enrichment, stress, and growth: A qualitative study of the positive experiences of mothers of children with autism spectrum disorder.” Journal of Intellectual and Developmental Disability, 34(2), 121-136.