Απογραφή Πρόσφατων Ζωτικών Εμπειριών Φοιτητών [ICSRLE-49]

Περιγραφή Απογραφής

Το ICSRLE-49 είναι ένα εργαλείο μέτρησης που αξιολογεί τις καθημερινές στρεσογόνες εμπειρίες των φοιτητών. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από 49 ερωτήσεις που εξετάζουν ένα εύρος κοινών καταστάσεων που οι φοιτητές μπορεί να αντιμετωπίζουν και που θεωρούνται πηγές άγχους ή δυσφορίας. Οι εμπειρίες αυτές μπορεί να αφορούν:
Ακαδημαϊκό άγχος.
Διαπροσωπικές σχέσεις.
Χρήματα και οικονομικά προβλήματα.
Φυσική και ψυχική υγεία.
Αλλαγές στη ζωή και την καθημερινότητα.
Το εργαλείο καταγράφει την αντίληψη του φοιτητή για το πόσο συχνά και πόσο έντονα έχει βιώσει αυτές τις εμπειρίες.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Τα δεδομένα που συλλέγονται από το ICSRLE-49 χρησιμοποιούνται για να μελετήσουν τις καθημερινές πηγές άγχους που επηρεάζουν τους φοιτητές. Τα δεδομένα μπορούν να αναλυθούν στατιστικά, με στόχο την κατανόηση των πηγών άγχους, της σοβαρότητάς τους και της συσχέτισής τους με άλλες μεταβλητές, όπως η ψυχική υγεία, η απόδοση ή οι μηχανισμοί αντιμετώπισης (coping mechanisms).
Οι βασικές στατιστικές τεχνικές περιλαμβάνουν:
Ανάλυση παραγόντων (factor analysis) για να αναγνωριστούν οι υποκείμενες διαστάσεις της κλίμακας.
Ανάλυση αξιοπιστίας (reliability analysis), όπως ο υπολογισμός του Cronbach’s alpha για να εκτιμηθεί η εσωτερική συνέπεια της κλίμακας.
Συσχετιστική ανάλυση για τη μελέτη της σχέσης μεταξύ του άγχους που αναφέρεται στην κλίμακα και άλλων ψυχολογικών ή κοινωνικών δεικτών.

Στόχος

Ο στόχος του ICSRLE-49 είναι να αξιολογήσει τις συγκεκριμένες πηγές άγχους και στρες που οι φοιτητές αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους. Εστιάζει κυρίως στην αναγνώριση των στρεσογόνων παραγόντων που μπορεί να επηρεάσουν την ψυχική υγεία, την ακαδημαϊκή απόδοση, καθώς και τις κοινωνικές και συναισθηματικές λειτουργίες των φοιτητών.
Το εργαλείο βοηθά στην αναγνώριση των στρεσογόνων εμπειριών που οι φοιτητές πρέπει να διαχειριστούν και πώς αυτές μπορεί να συμβάλλουν στην ανάπτυξη άγχους ή άλλων ψυχολογικών προβλημάτων.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του ICSRLE-49 γίνεται με βάση ψυχομετρικές τεχνικές που περιλαμβάνουν:
Ανάλυση αξιοπιστίας για την αξιολόγηση της εσωτερικής συνέπειας και της αξιοπιστίας της κλίμακας (συνήθως με τον υπολογισμό του Cronbach’s alpha).
Ανάλυση παραγόντων για να αναγνωριστούν οι διαστάσεις των πηγών άγχους και να επιβεβαιωθεί η εγκυρότητα του εργαλείου.
Διασταυρούμενη επικύρωση για να διασφαλιστεί ότι η κλίμακα λειτουργεί αξιόπιστα σε διαφορετικούς πληθυσμούς φοιτητών.

Βιβλιογραφία

Kohn, P. M., Lafreniere, K., & Gurevich, M. (1990). The Inventory of College Students’ Recent Life Experiences: A decontaminated hassles scale for a special population. Journal of Behavioral Medicine, 13(6), 619-630.
Lafreniere, K., & Ledgerwood, D. M. (1997). Influences of leaving home, perceived family support, and gender on the transition to university. Guidance & Counseling, 12(1), 14-18.
Garett, R., Liu, S., & Young, S. D. (2017). A longitudinal analysis of stress among incoming college freshmen. Journal of American College Health, 65(5), 331-338.