Έκδοση δασκάλου κλίμακας άγχους προσχολικής ηλικίας Spence [SPAS-TV-22]

Ανάλυση

Η ανάλυση των αποτελεσμάτων του SPASTV βασίζεται στην αξιολόγηση των απαντήσεων των δασκάλων και τη συσχέτισή τους με τα κλινικά πρότυπα άγχους σε παιδιά. Κάθε ερώτηση του ερωτηματολογίου αξιολογεί μια συγκεκριμένη διάσταση του άγχους και η βαθμολογία συνήθως συγκεντρώνεται σε κλίμακα Likert. Η ανάλυση περιλαμβάνει τη συνολική βαθμολογία καθώς και την αξιολόγηση επιμέρους διαστάσεων του άγχους, προκειμένου να προσδιοριστούν τα κύρια προβλήματα και οι περιοχές που χρήζουν περαιτέρω παρέμβασης ή υποστήριξης. Η ανάλυση των δεδομένων βοηθά στην κατανόηση του βαθμού έκθεσης των παιδιών σε αγχωτικές καταστάσεις και τις συνθήκες που ενδέχεται να ενισχύουν το άγχος τους.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του SPASTV είναι να παρέχει μια αξιόπιστη και ακριβή εκτίμηση του άγχους σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, όπως το αντιλαμβάνονται οι δάσκαλοι που τα παρακολουθούν καθημερινά. Το εργαλείο βοηθά στη διάγνωση και την κατανόηση των επιπέδων άγχους, προσδιορίζοντας τυχόν προβλήματα και παρέχοντας μια βάση για την ανάπτυξη κατάλληλων στρατηγικών παρέμβασης. Επίσης, το SPASTV μπορεί να βοηθήσει στην αναγνώριση παιδιών που ενδέχεται να χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη ή θεραπεία για να διαχειριστούν τα άγχη τους.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του SPASTV γίνεται με βάση την κλίμακα Likert και συνήθως περιλαμβάνει την καταγραφή και την ερμηνεία των απαντήσεων σύμφωνα με προκαθορισμένα κριτήρια. Οι βαθμολογίες των ερωτήσεων συγκεντρώνονται για να παράσχουν μια συνολική βαθμολογία άγχους, καθώς και υποκατηγορίες που σχετίζονται με συγκεκριμένα είδη άγχους. Η βαθμολογία βοηθά στη συγκριτική ανάλυση με άλλες ομάδες παιδιών ή με κανονικές κλίμακες, επιτρέποντας στους ειδικούς να κατανοήσουν καλύτερα την ένταση και την έκταση των συμπτωμάτων άγχους σε κάθε παιδί.

Βιβλιογραφία

Spence‚ S.H.‚ Rapee‚ R.‚ McDonald‚ C.‚ & Ingram‚ M. (2001). The structure of anxiety symptoms among preschoolers. Behaviour Research and Therapy‚ 39‚ 1293 – 1316.

Spence. S.H.‚ (1997). Structure of Anxiety Symptoms Among Children: A Confirmatory Factor-Analytic Study. J Abnorm Psych 106(2): 280-297.

Spence. S.H‚ Barrett. P.M‚ Turner. C.M. (2003).Psychometric Properties of the Spence Children’s Anxiety Scale with Young Adolescents. J Anxiety Disord 17(6): 605-625.