Δείκτης Ενσυναίσθησης και Συστηματοποίησης Παιδιών – Έκδοση για Γονείς [CEQSQPV-55]
Περιγραφή Ερωτηματολογίου
Το CEQSQPV-55 είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης σχεδιασμένο για τη μέτρηση της ενσυναίσθησης και της τάσης για συστηματοποίηση στα παιδιά, βάσει αναφορών των γονέων τους. Αποτελείται από 55 ερωτήσεις, στις οποίες οι γονείς απαντούν για να εκτιμήσουν δύο βασικές διαστάσεις της ψυχολογικής ανάπτυξης του παιδιού: την ενσυναίσθηση και τη συστηματοποίηση.
Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση
Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του CEQSQPV-55 αναλύονται για να προσδιοριστούν τα επίπεδα ενσυναίσθησης και συστηματοποίησης στα παιδιά, όπως αναφέρονται από τους γονείς τους. Η ανάλυση μπορεί να περιλαμβάνει τη μελέτη συσχετίσεων ανάμεσα στις διαστάσεις αυτές και σε άλλες ψυχολογικές ή αναπτυξιακές μεταβλητές. Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάγνωση, παρέμβαση ή παρακολούθηση της αναπτυξιακής πορείας των παιδιών.
Σκοπός
Ο κύριος σκοπός του CEQSQPV-55 είναι να παρέχει μια αξιόπιστη και έγκυρη μέθοδο αξιολόγησης της ενσυναίσθησης και της συστηματοποίησης των παιδιών, όπως αναφέρονται από τους γονείς τους. Το εργαλείο χρησιμοποιείται κυρίως σε ερευνητικά πλαίσια, για να κατανοηθεί καλύτερα πώς οι δύο αυτές διαστάσεις επηρεάζουν την ανάπτυξη και την κοινωνική συμπεριφορά των παιδιών.
Διακρίβωση
Το CEQSQPV-55 βαθμολογείται μέσω κλιμάκων Likert, στις οποίες οι γονείς αξιολογούν τον βαθμό και τη συχνότητα παρατηρούμενων συμπεριφορών και χαρακτηριστικών των παιδιών τους. Οι βαθμολογίες συνδυάζονται για να δημιουργηθούν δείκτες ενσυναίσθησης και συστηματοποίησης. Η κλίμακα μπορεί να παρέχει συγκριτικές πληροφορίες σχετικά με τα επίπεδα αυτών των δύο διαστάσεων και να αξιολογήσει την ανάπτυξη των παιδιών σε σύγκριση με πρότυπα ή ηλικιακές ομάδες.
Βιβλιογραφία
Baron-Cohen, S., & Wheelwright, S. (2004). The Empathy Quotient: Μια έρευνα σε ενήλικες με Σύνδρομο Asperger ή Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας και τις φυσιολογικές διαφορές φύλου. Journal of Autism and Developmental Disorders, 34(2), 163-175.
Baron-Cohen, S., & Hammer, J. (1997). Γονείς παιδιών με Σύνδρομο Asperger: Ποιο είναι το πιθανό αποτέλεσμα στις δικές τους ζωές; Journal of Autism and Developmental Disorders, 27(4), 399-410.
Baron-Cohen, S., & Richler, J. (2003). The Systemizing Quotient: Μια έρευνα σε ενήλικες με Σύνδρομο Asperger ή Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας και τις φυσιολογικές διαφορές φύλου. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33(3), 291-306.
Quinn, P. C., & Eimas, P. D. (1997). Ο ρόλος της ενσυναίσθησης στην κοινωνική ανάπτυξη: Μια ανασκόπηση. Developmental Review, 17(2), 123-147.
Happé, F. (1994). Μια επισκόπηση της Θεωρίας του Νου. Current Directions in Psychological Science, 3(3), 106-111.