Ερωτηματολόγιο Καταγραφής Επαγγελματικής Εξουθένωσης της Μaslach για εκπαιδευτικούς [MBI-ES-22]

Περιγραφή

Το Maslach Burnout Inventory (MBI-22) – Education Survey είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που μετρά την επαγγελματική εξουθένωση στους εκπαιδευτικούς. Η κλίμακα αυτή αξιολογεί τρεις βασικές διαστάσεις: την συναισθηματική εξάντληση, την αποξένωση και την αίσθηση προσωπικής επίτευξης.

Ανάλυση και χρήση δεδομένων

Η ανάλυση των δεδομένων που προέρχονται από το MBI-22 περιλαμβάνει:
Σκοράρισμα: Οι απαντήσεις αξιολογούνται σε κλίμακα Likert, όπου οι εκπαιδευτικοί βαθμολογούν την εμπειρία τους σε διάφορες δηλώσεις σχετικές με την επαγγελματική τους ζωή.
Περιγραφικά Στατιστικά: Υπολογισμός μέσου όρου και τυπικής απόκλισης για τις τρεις διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης.
Συσχέτιση: Εξέταση της σχέσης μεταξύ εξουθένωσης και παραγόντων όπως η εμπειρία, η υποστήριξη στο χώρο εργασίας και οι συνθήκες εργασίας.
Συγκριτική Ανάλυση: Συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών ομάδων εκπαιδευτικών (π.χ. δημόσιοι και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί) για την αναγνώριση διαφορών στην επαγγελματική εξουθένωση.

Στόχος

Ο στόχος του MBI-22 είναι να κατανοήσει το επίπεδο επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς, να εντοπίσει τους παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτήν, και να παρέχει δεδομένα για την ανάπτυξη στρατηγικών παρέμβασης που θα βελτιώσουν την ευημερία και την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του MBI-22 περιλαμβάνει:
Διαπολιτισμικές μελέτες: Η κλίμακα δοκιμάζεται σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα για να διασφαλιστεί η καταλληλότητά της.
Ανάλυση αξιοπιστίας: Χρήση τεχνικών όπως ο συντελεστής α (Cronbach’s alpha) για να διασφαλιστεί η συνέπεια των ερωτήσεων.
Δοκιμές εγκυρότητας: Εξέταση της ικανότητας της κλίμακας να αντανακλά τις πραγματικές εμπειρίες των εκπαιδευτικών.

Βιβλιογραφία

Maslach, C., & Jackson, S. E. (1981). The Measurement of Experienced Burnout. Journal of Organizational Behavior, 2(2), 99-113.
Schaufeli, W. B., & Bakker, A. B. (2004). Job Demands, Job Resources, and Their Relationship with Burnout and Engagement: A Multi-Sample Study. Journal of Organizational Behavior, 25(3), 293-315.
Maslach, C., Schaufeli, W. B., & Leiter, M. P. (2001). Job Burnout. Annual Review of Psychology, 52(1), 397-422.