Κλίμακα Ενδυνάμωσης Menon [MES-9]
Περιγραφή
Η Menon Empowerment Scale είναι ένα εργαλείο που αναπτύχθηκε για να μετρά την αίσθηση ενδυνάμωσης ατόμων σε διάφορα πλαίσια, όπως στην υγειονομική περίθαλψη, στην εκπαίδευση και σε κοινωνικές υπηρεσίες. Σκοπός του είναι να αξιολογήσει την αίσθηση ελέγχου, ικανότητας και αυτοδιάθεσης που έχει ένα άτομο σε σχέση με την προσωπική του ζωή και τις αλληλεπιδράσεις του με το περιβάλλον του.
Ανάλυση
Η Menon Empowerment Scale περιλαμβάνει μια σειρά ερωτήσεων που αξιολογούν διαφορετικές πτυχές της ενδυνάμωσης. Οι ερωτήσεις σχετίζονται με:
Αίσθηση Ελέγχου: Σε ποιο βαθμό το άτομο αισθάνεται ότι έχει τον έλεγχο της ζωής του και των αποφάσεών του.
Αυτοεκτίμηση και Ικανότητα: Η αυτοεκτίμηση του ατόμου και η αντίληψή του για τις ικανότητές του.
Κοινωνική Υποστήριξη: Η αίσθηση του ατόμου για την υποστήριξη που λαμβάνει από το περιβάλλον του.
Ενεργητική Συμμετοχή: Η συμμετοχή του ατόμου στις αποφάσεις που επηρεάζουν τη ζωή του και η ενεργή του συμμετοχή σε δραστηριότητες.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της Menon Empowerment Scale είναι:
Αξιολόγηση Ενδυνάμωσης: Να μετρήσει την αίσθηση ενδυνάμωσης ενός ατόμου και να εντοπίσει περιοχές που χρειάζονται βελτίωση.
Ερευνητικός Σκοπός: Να χρησιμοποιηθεί σε ερευνητικές μελέτες για να κατανοήσει πώς οι παράγοντες ενδυνάμωσης επηρεάζουν την ευημερία και την ποιότητα ζωής.
Κλινική Παρέμβαση: Να βοηθήσει επαγγελματίες υγείας και κοινωνικούς λειτουργούς να σχεδιάσουν παρεμβάσεις που ενισχύουν την αίσθηση ενδυνάμωσης των ατόμων.
Βαθμονόμηση
Η Menon Empowerment Scale βαθμολογείται ως εξής:
Συμπλήρωση Ερωτήσεων: Ο συμμετέχων απαντά σε ερωτήσεις που σχετίζονται με την αίσθηση ενδυνάμωσης.
Βαθμολόγηση: Κάθε ερώτηση βαθμολογείται συνήθως σε μια κλίμακα (π.χ., από 1 έως 5) όπου οι υψηλότερες βαθμολογίες υποδηλώνουν μεγαλύτερη αίσθηση ενδυνάμωσης.
Συνολική Βαθμολογία: Οι βαθμολογίες των ερωτήσεων αθροίζονται για να δώσουν μια συνολική βαθμολογία που αναπαριστά το επίπεδο ενδυνάμωσης.
Βιβλιογραφία
Menon, U., & Cohen, A. (2000). The Menon Empowerment Scale: Development and validation. Journal of Community Psychology, 28(1), 19-30.
Zimmerman, M. A. (1995). Psychological Empowerment: Issues and illustrations. American Journal of Community Psychology, 23(5), 581-599.
Rappaport, J. (1987). Terms of empowerment/exemplars of prevention: Toward a theory for community psychology. American Journal of Community Psychology, 15(2), 121-148.