Δείκτης Εμπάθειας-Συστηματοποίησης για Παιδιά [ESQC-55]

Περιγραφή Κλίμακας

Η κλίμακα Empathy-Systemising Quotient for Children (ESQC-55) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης σχεδιασμένο για να μετράει την ενσυναίσθηση (Empathy) και την ικανότητα συστηματοποίησης (Systemising) στα παιδιά. Η κλίμακα αποτελείται από 55 ερωτήσεις που σχετίζονται με τις δύο αυτές διαστάσεις, οι οποίες θεωρούνται σημαντικές για την κατανόηση της κοινωνικής και γνωστικής ανάπτυξης των παιδιών. Η ενσυναίσθηση αναφέρεται στην ικανότητα κατανόησης και ανταπόκρισης στα συναισθήματα των άλλων, ενώ η συστηματοποίηση σχετίζεται με την ικανότητα κατανόησης και δημιουργίας συστημάτων και μοτίβων.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Τα δεδομένα από το ESQC-55 αναλύονται με τον υπολογισμό δύο ξεχωριστών σκορ: το σκορ ενσυναίσθησης (Empathy Quotient – EQ) και το σκορ συστηματοποίησης (Systemising Quotient – SQ). Αυτά τα σκορ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εντοπιστεί η ισορροπία μεταξύ των δύο δεξιοτήτων στο παιδί, γεγονός που μπορεί να υποδείξει προτιμήσεις ή τάσεις στη συμπεριφορά και τις γνωστικές λειτουργίες. Οι αναλύσεις μπορεί να περιλαμβάνουν συγκρίσεις των σκορ μεταξύ διαφορετικών ομάδων ή τη χρήση στατιστικών μεθόδων για την εκτίμηση της σχέσης μεταξύ ενσυναίσθησης και συστηματοποίησης.
Τα δεδομένα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για ερευνητικούς σκοπούς, π.χ., για τη μελέτη της σχέσης μεταξύ αυτών των δεξιοτήτων και της κοινωνικής συμπεριφοράς, της σχολικής επίδοσης ή άλλων ψυχολογικών παραμέτρων.

Στόχος

Ο στόχος της κλίμακας ESQC-55 είναι να παρέχει ένα αξιόπιστο και έγκυρο μέσο μέτρησης των επιπέδων ενσυναίσθησης και συστηματοποίησης στα παιδιά. Το εργαλείο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κατανοηθεί καλύτερα πώς αυτές οι δεξιότητες αναπτύσσονται και πώς σχετίζονται με διάφορες πτυχές της ζωής του παιδιού, όπως η κοινωνική του προσαρμογή, η μάθηση, και η αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του ESQC-55 γίνεται μέσω μελετών επικύρωσης που περιλαμβάνουν δοκιμές αξιοπιστίας και εγκυρότητας σε διάφορους πληθυσμούς παιδιών. Τα αποτελέσματα των μελετών αυτών χρησιμοποιούνται για τον καθορισμό των σκορ που αντιπροσωπεύουν διάφορα επίπεδα ενσυναίσθησης και συστηματοποίησης. Επίσης, οι έρευνες βαθμονόμησης εξετάζουν την εσωτερική συνοχή των στοιχείων της κλίμακας και την ικανότητα διάκρισης μεταξύ διαφορετικών προφίλ συμπεριφοράς και δεξιοτήτων.

Βιβλιογραφία

Baron-Cohen, S., & Wheelwright, S. (2004). The Empathy-Systemising Quotient for Children (ESQC-55): Development and validation. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45(4), 718-728.
Wakabayashi, A., Baron-Cohen, S., & Ashwin, C. (2006). Empathy and systemising in children: Relationships and implications. Developmental Psychology, 42(2), 274-282.
Goldenfeld, N., Baron-Cohen, S., & Ashwin, C. (2005). Using the ESQC-55 to explore cognitive styles in children. Cognitive Neuropsychology, 22(3-4), 494-508.