Ποιότητα κλίματος τάξης και σχολείου [QOCASC-40]
Ανάλυση
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων του QOCASC-40 περιλαμβάνει την επεξεργασία των απαντήσεων με σκοπό την αξιολόγηση της συνολικής ποιότητας του κλίματος στην τάξη και στο σχολείο. Οι απαντήσεις κατηγοριοποιούνται σε διάφορες διαστάσεις του κλίματος, όπως η υποστήριξη από τους δασκάλους, η αίσθηση ασφάλειας των μαθητών, και η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούνται στατιστικές μέθοδοι για την ανάλυση των δεδομένων, ώστε να εντοπιστούν ισχυρές και αδύναμες περιοχές στο σχολικό κλίμα και να διατυπωθούν προτάσεις για βελτίωση.
Στόχος
Ο κύριος στόχος του QOCASC-40 είναι να παρέχει μια αντικειμενική και τεκμηριωμένη εικόνα της ποιότητας του κλίματος στο σχολείο και στην τάξη. Με τη χρήση του ερωτηματολογίου, οι εκπαιδευτικοί, οι διευθυντές σχολείων και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικών πολιτικών μπορούν να αναγνωρίσουν περιοχές που χρειάζονται βελτίωση και να σχεδιάσουν παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν την ατμόσφαιρα και τις συνθήκες μάθησης. Επιπλέον, το QOCASC-40 συμβάλλει στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών που έχουν εφαρμοστεί για την ενίσχυση του θετικού σχολικού κλίματος.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του QOCASC-40 πραγματοποιείται με βάση τις απαντήσεις των συμμετεχόντων σε μια κλίμακα Likert, που συνήθως κυμαίνεται από “Συμφωνώ απόλυτα” έως “Διαφωνώ απόλυτα”. Κάθε ερώτηση αξιολογείται και η συνολική βαθμολογία συγκεντρώνεται για να προκύψει ένα συνολικό σκορ για το κλίμα της τάξης και του σχολείου. Η βαθμονόμηση επιτρέπει την αναγνώριση των περιοχών που χρειάζονται ενίσχυση ή παρέμβαση και μπορεί να συγκριθεί με προηγούμενες αξιολογήσεις για την παρακολούθηση της προόδου.
Βιβλιογραφία
Freiberg‚ H. Jerome (Ed.). (1999). The Role of School and Classroom Climate in Elementary School. School Climate: Measuring‚ Improving and Sustaining Healthy Learning Environments. Philadelphia: Taylor & Francis Inc.