Κλίμακα σχολικής προσαρμογής [SAS-14]
Ανάλυση
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της Κλίμακας Προσαρμογής στο Σχολείο επιτρέπει την αξιολόγηση της ευκολίας ή δυσκολίας με την οποία ένας μαθητής προσαρμόζεται στο σχολικό του περιβάλλον. Οι απαντήσεις κατατάσσονται σε διάφορες κατηγορίες, όπως κοινωνική προσαρμογή, ακαδημαϊκή προσαρμογή και συναισθηματική προσαρμογή. Οι βαθμολογίες μπορούν να αναλυθούν για να εντοπιστούν τυχόν προβλήματα ή προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο μαθητής, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για την παρέμβαση και την υποστήριξη που μπορεί να χρειαστεί.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της Κλίμακας Προσαρμογής στο Σχολείο είναι να εντοπίσει και να αξιολογήσει τις περιοχές όπου ο μαθητής ενδέχεται να έχει δυσκολίες στην προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον. Σκοπός είναι να παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της σχολικής προσαρμογής, βοηθώντας δασκάλους, γονείς και ψυχολόγους να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες του μαθητή και να σχεδιάσουν κατάλληλες στρατηγικές παρέμβασης και υποστήριξης.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της Κλίμακας Προσαρμογής στο Σχολείο συνήθως πραγματοποιείται με τη χρήση κλίμακας Likert ή άλλων τύπων κλιμάκων αξιολόγησης, όπου οι μαθητές ή οι γονείς βαθμολογούν την ένταση των προκλήσεων ή της ευημερίας σε διάφορες περιοχές. Οι βαθμολογίες συγκεντρώνονται και αναλύονται για να προκύψουν συνολικοί δείκτες προσαρμογής. Η ερμηνεία των αποτελεσμάτων συνήθως περιλαμβάνει την κατηγοριοποίηση των μαθητών σε διάφορα επίπεδα προσαρμογής, όπως καλή, μέτρια ή χαμηλή προσαρμογή, με βάση τα συνολικά σκορ.
Βιβλιογραφία
Alexander‚ K.L.‚ Entwistle‚ D.R.‚ & Dauber‚ S.L. (1993). First-grade classroom behavior: It’s short- and long-term consequences for school performance. Child Development‚ 64(3)‚ 801-814.
Crooks‚ Noel Alexander. (2002). “Compensatory effects of parent and peer support on well-being and achievement during pre-and early adolescence”). FIU Electronic Theses and Dissertations. 2669.