Δείκτης Σχολικής Αποτελεσματικότητας [SEI-8]

Ανάλυση

Η ανάλυση του SEI περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων μέσω ερωτήσεων που σχετίζονται με διάφορους τομείς της σχολικής λειτουργίας. Τα δεδομένα αυτά επεξεργάζονται με στόχο την αναγνώριση των δυνατών και αδύνατων σημείων της σχολικής μονάδας. Η ανάλυση μπορεί να περιλαμβάνει ποσοτικές μετρήσεις (π.χ. αριθμητικές απαντήσεις) και ποιοτικές αξιολογήσεις (π.χ. ανοιχτές ερωτήσεις), που συνδυάζονται για να παρέχουν μια συνολική εικόνα της αποτελεσματικότητας του σχολείου.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του SEI είναι να παρέχει μια αναλυτική και ολοκληρωμένη εικόνα της αποτελεσματικότητας μιας σχολικής μονάδας. Μέσω της αξιολόγησης, το SEI επιδιώκει να βοηθήσει τα σχολεία να κατανοήσουν καλύτερα τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους και να σχεδιάσουν στρατηγικές για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της σχολικής διαχείρισης. Η βελτίωση της σχολικής αποτελεσματικότητας συμβάλλει στην καλύτερη εκπαιδευτική εμπειρία για τους μαθητές και στην ενίσχυση της συνολικής σχολικής κοινότητας.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του SEI συνήθως πραγματοποιείται με βάση ένα σύνολο κριτηρίων και δεικτών που σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Οι απαντήσεις των ερωτήσεων ποσοτικοποιούνται για να δημιουργήσουν μια βαθμολογία που αντικατοπτρίζει την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας. Η βαθμολογία αυτή μπορεί να συγκριθεί με πρότυπα ή αναφοράς, επιτρέποντας την αξιολόγηση της απόδοσης σε σχέση με άλλες σχολικές μονάδες ή με εσωτερικούς στόχους βελτίωσης.

Βιβλιογραφία

Hoy‚ W. K. & Ferguson‚ J. (1985). A theoretical framework and exploration of organizational effectiveness in schools. Educational Administration Quarterly‚ 21‚ 117-134.

Hoy‚ W. K. & Miskel‚ C. G. (1996). Educational administration: Theory‚ research‚ and practice‚ 5th edition. New York: McGraw-Hill.

Hoy‚ W. K.‚ Tarter‚ C. J.‚ & Kottkamp‚ R. B. (1991). Open schools/healthy schools: Measuring organizational climate. Beverly Hills‚ CA: Sage.