Κλίμακα Προσωπικών Στόχων Επιτυχίας Μαθητών [SPAGO-16]
Περιγραφή Κλίμακας
Η Κλίμακα Προσωπικών Στόχων Επιτυχίας Μαθητών έχει σχεδιαστεί για να αξιολογεί τους προσωπικούς στόχους επιτυχίας των μαθητών και πώς αυτοί οι στόχοι επηρεάζουν τη μάθηση και την απόδοσή τους. Αξιολογεί την κατεύθυνση των μαθητών προς την επίτευξη, εστιάζοντας στο αν οι στόχοι τους είναι προσανατολισμένοι στη μάθηση (επικεντρωμένοι στην εκμάθηση και αυτοβελτίωση) ή στην απόδοση (επικεντρωμένοι στην επίδειξη ικανότητας σε σχέση με άλλους). Αυτή η κλίμακα βοηθά στην κατανόηση του πώς οι διαφορετικοί προσανατολισμοί στόχων επηρεάζουν την ακαδημαϊκή κίνητρο, τη συμμετοχή και την επίδοση.
Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση
Συλλογή Δεδομένων: Οι συμμετέχοντες απαντούν σε μια σειρά στοιχείων που αντικατοπτρίζουν τους προσωπικούς τους στόχους επιτυχίας. Αυτά τα στοιχεία βαθμολογούνται συνήθως σε κλίμακα Likert, υποδεικνύοντας τον βαθμό στον οποίο κάθε δήλωση αντικατοπτρίζει τους στόχους και τα κίνητρά τους σε ακαδημαϊκά περιβάλλοντα.
Επεξεργασία Δεδομένων: Κάθε απάντηση βαθμολογείται σύμφωνα με τις οδηγίες της κλίμακας, και οι βαθμολογίες συγκεντρώνονται για να αντικατοπτρίσουν τον συνολικό προσανατολισμό στόχων του μαθητή. Ενδεχομένως υπολογίζονται ξεχωριστές βαθμολογίες για τους στόχους μάθησης και τους στόχους απόδοσης αν η κλίμακα διαφοροποιεί αυτούς τους προσανατολισμούς.
Ερμηνεία Δεδομένων: Οι βαθμολογίες παρέχουν ενδείξεις για τους κυριότερους προσανατολισμούς στόχων των μαθητών. Υψηλότερες βαθμολογίες στους στόχους μάθησης υποδεικνύουν επικέντρωση στην αυτοβελτίωση και την εκμάθηση, ενώ υψηλότερες βαθμολογίες στους στόχους απόδοσης υποδεικνύουν επικέντρωση στην υπέρβαση των άλλων. Η ανάλυση αυτών των βαθμολογιών μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση του πώς οι προσανατολισμοί στόχων επηρεάζουν την ακαδημαϊκή συμπεριφορά και την απόδοση.
Χρήση: Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προσαρμογή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και στρατηγικών υποστήριξης σύμφωνα με τους προσανατολισμούς στόχων των μαθητών. Για παράδειγμα, οι μαθητές με στόχους μάθησης μπορεί να επωφεληθούν από την ενθάρρυνση της αυτοκατευθυνόμενης μάθησης και ανατροφοδότησης επικεντρωμένης στην ανάπτυξη, ενώ αυτοί με στόχους απόδοσης μπορεί να επωφεληθούν από στοιχεία ανταγωνισμού και αναγνώρισης επιτευγμάτων.
Στόχοι
Οι κύριοι στόχοι της Κλίμακας Προσωπικών Στόχων Επιτυχίας Μαθητών είναι:
Αξιολόγηση Προσανατολισμού Στόχων: Να μετρηθεί ο τύπος των στόχων επιτυχίας προς τους οποίους είναι προσανατολισμένοι οι μαθητές και πώς αυτοί οι στόχοι επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους στην ακαδημαϊκή ζωή.
Κατανόηση Επίδρασης στη Μάθηση: Να εξεταστεί πώς οι διαφορετικοί προσανατολισμοί στόχων επηρεάζουν την κίνητρο, τη συμμετοχή και τα ακαδημαϊκά αποτελέσματα.
Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις: Να χρησιμοποιηθούν τα αποτελέσματα για την ανάπτυξη στοχευμένων στρατηγικών που να αντιμετωπίζουν διαφορετικούς προσανατολισμούς στόχων και να υποστηρίζουν τους μαθητές στην επίτευξη των ακαδημαϊκών τους δυνατοτήτων.
Ερευνητικές Γνώσεις: Να παρέχουν δεδομένα για την έρευνα σχετικά με τη σχέση μεταξύ στόχων επιτυχίας και διάφορων εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, συμπεριλαμβανομένων της κίνητρας, στρατηγικών μάθησης και ακαδημαϊκής απόδοσης.
Βαθμονόμηση
Βαθμολόγηση: Οι απαντήσεις βαθμολογούνται με βάση το σύστημα βαθμολόγησης της κλίμακας, με ξεχωριστές βαθμολογίες για τους προσανατολισμούς μάθησης και απόδοσης. Υπολογίζονται συνολικές βαθμολογίες για να παρασχεθεί μια συνολική εικόνα των προσανατολισμών στόχων του μαθητή.
Στατιστική Ανάλυση: Η αξιοπιστία και η εγκυρότητα της κλίμακας αξιολογούνται μέσω στατιστικών μεθόδων. Η αξιοπιστία μετράται συνήθως μέσω εσωτερικής συνέπειας (π.χ., αλφα του Cronbach), ενώ η εγκυρότητα αξιολογείται μέσω ανάλυσης παραγόντων και συσχετίσεων με άλλες σχετικές μετρήσεις.
Κανονιστικά Δεδομένα: Οι βαθμολογίες συγκρίνονται με κανονιστικά δεδομένα για να παρέχουν συμφραζόμενα για τα ατομικά αποτελέσματα. Αυτή η σύγκριση βοηθά στην κατανόηση του πώς ο προσανατολισμός στόχων ενός μαθητή συγκρίνεται με ευρύτερα πρότυπα που παρατηρούνται στον πληθυσμό.
Βιβλιογραφία
Dweck, C. S. (1986). Motivational Processes Affecting Learning. American Psychologist, 41(10), 1040-1048.
Elliot, A. J., & McGregor, H. A. (2001). A 2 × 2 Achievement Goal Framework. Journal of Personality and Social Psychology, 80(3), 501-519.
Nicholls, J. G. (1984). Achievement Motivation: Conceptions of Ability, Subjective Experience, Task Choice, and Performance. Psychological Review, 91(3), 328-346.
Schunk, D. H., & Zimmerman, B. J. (2008). Motivation and Self-Regulated Learning: Theory, Research, and Applications. Lawrence Erlbaum Associates.