Κλίμακα Αντίληψης Ικανότητας για Μαθητές [PASS-70]

Περιγραφή Κλίμακας

Η Κλίμακα Αντίληψης Ικανότητας για Μαθητές (PASS) είναι ένα ψυχολογικό εργαλείο αξιολόγησης που σχεδιάστηκε για να μετρήσει τις αντιλήψεις των μαθητών για τις δικές τους ικανότητες σε διάφορους ακαδημαϊκούς και μη ακαδημαϊκούς τομείς. Αυτή η κλίμακα βοηθά στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές βλέπουν τη δική τους ικανότητα και αυτοπεποίθηση, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τη motivation και την ακαδημαϊκή τους απόδοση.

Κύρια Στοιχεία

Εύρος: Η κλίμακα αξιολογεί τις αυτοαντιλήψεις που σχετίζονται με ακαδημαϊκές δεξιότητες, κοινωνικές ικανότητες και προσωπικές ικανότητες.

Διαστάσεις: Περιλαμβάνει διάφορες διαστάσεις όπως η αυτοεκτίμηση, η αντιληπτή ικανότητα σε συγκεκριμένα μαθήματα και η συνολική ακαδημαϊκή αυτοαντίληψη.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Η ανάλυση των δεδομένων από την Κλίμακα Αντίληψης Ικανότητας για Μαθητές (PASS) περιλαμβάνει:

Επεξεργασία Αποτελεσμάτων: Συλλογή των απαντήσεων από την κλίμακα και υπολογισμός των σκορ για κάθε διάσταση της αντιληπτής ικανότητας.

Ερμηνεία Δεδομένων: Ανάλυση των σκορ για την κατανόηση των αυτοαντιλήψεων των μαθητών και του τρόπου με τον οποίο αυτές σχετίζονται με την ακαδημαϊκή απόδοση και τη motivation τους.

Εφαρμογή: Χρήση των αποτελεσμάτων για την ανάπτυξη στρατηγικών που αποσκοπούν στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών και στη βελτίωση της ακαδημαϊκής τους εμπλοκής.

Στόχος

Οι κύριοι στόχοι της Κλίμακας Αντίληψης Ικανότητας για Μαθητές (PASS) είναι:

Αξιολόγηση Αυτοαντιλήψεων: Εκτίμηση των αντιλήψεων των μαθητών για τις δικές τους ικανότητες σε διάφορους τομείς.

Κατανόηση Motivation: Εξέταση του τρόπου με τον οποίο οι αυτοαντιλήψεις επηρεάζουν τη motivation και την ακαδημαϊκή απόδοση.

Σχεδιασμός Παρεμβάσεων: Παροχή προτάσεων για στρατηγικές που ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών και βελτιώνουν τα ακαδημαϊκά τους αποτελέσματα.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση της Κλίμακας Αντίληψης Ικανότητας για Μαθητές (PASS) περιλαμβάνει:

Σκορ: Καθορισμός σκορ για κάθε διάσταση με βάση τις απαντήσεις.

Στατιστική Ανάλυση: Εφαρμογή στατιστικών μεθόδων για την εξασφάλιση της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας της κλίμακας.

Κανονικοποίηση: Σύγκριση των αποτελεσμάτων με κανονικοποιημένα δεδομένα για την ερμηνεία των σκορ.

Βιβλιογραφία

Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control.

Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation.

Harter, S. (1985). Manual for the Self-Perception Profile for Children.

Nicholls, J. G. (1989). The competitive ethos and democratic education.

Marsh, H. W., & Shavelson, R. J. (1985). Self-concept: Its multifaceted, hierarchical structure.